Acasă » Interes general » Nagy-Bege: Doar patru categorii de consumatori trebuie să depună declarația pe proprie răspundere

Nagy-Bege: Doar patru categorii de consumatori trebuie să depună declarația pe proprie răspundere

16 decembrie 2022
Interes general
energynomics

Patru categorii de consumatori ar putea fi vizate de obligația de a depune cerere şi declarație pe propria răspundere pentru a beneficia de un preț plafonat la energie, respectiv cei care folosesc aparate medicale, familiile cu minimum trei copii, familiile monoparentale cu cel puțin un copil şi consumatorii care au mai mult de un loc de consum, a declarat, joi, Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

„Cele 4 categorii care ar putea să fie vizate, deci nu neapărat în toate cazurile, de obligația de a depune cererea şi declarația sunt cei care folosesc aparate medicale, familiile cu minimum trei copii şi familiile monoparentale cu cel puțin un copil. Şi pentru aceste situații, cererea şi declarația s-au postat pe site-ul autorității încă de ieri (miercuri n.r.). Foarte mulți dintre furnizori au preluat, chiar au îmbunătățit aceste modele şi sunt postate pe site-urile lor. Legea spune că aceste trei categorii vor beneficia de plafon începând cu prima zi a lunii următoare după ce au depus cererea”, a explicat Nagy-Bege.

El a subliniat că, în situația în care clientul vrea să i se aplice plafonul sau unul dintre plafoane pentru alt loc de consum decât cel de domiciliu sau de reşedință, de abia atunci trebuie să depună o cerere şi o declarație şi să indice foarte clar furnizorului pentru care dintre locurile de consum doreşte să primească preț plafonat.

„Teoretic şi modelul pe care l-am postat noi se poate folosi, pentru că prima parte a cererii, a declarației are un spațiu unde se poate completa exact adresa pentru care doreşte clientul să beneficieze de plafonare. Dar exact asta am discutat cu furnizorii. Ei au această libertate, să îmbunătățească modelele noastre de cerere şi declarații pe care le-am postat, să le diversifice, să le personalizeze pentru fiecare caz în parte, dacă simt că asta uşurează sarcinile clienților. Ceea ce aş dori să specific pentru că, după ce ieri am postat noi aceste cereri şi declarații, foarte mulți clienți au completat aceste cereri şi declarații şi ne-au trimis nouă: cererile şi declarațiile nu se trimit la ANRE. Noi nu avem ce să facem cu aceste cereri şi declarații, ele se depun la furnizorii cu care aceşti clienți, aceşti consumatori de energie electrică au contracte”, a subliniat Nagy, potrivit Agerpres.

Pe de altă parte, el a menționat că pot fi situații în care un client să aibă mai multe locuri de consum şi pentru fiecare loc de consum contractul să fie cu alt furnizor.

„Evident, furnizorul nu are de unde să ştie că acel client are şi alte locuri de consum, pentru că el, în sistemul lui, vede un client şi un loc de consum. În acest caz, am convenit cu furnizorii, până când nu primesc nicio informație de la clienți, să aplice plafonul, cu condiția, bineînțeles, să se încadreze cu consumul la valorile prevăzute din lege şi ne vom implica noi, autoritatea, pentru că, în urmă cu câteva săptămâni, am anunțat că am finalizat platforma online de schimbare a furnizorului, care este o bază de date cu toate locurile de consum şi toate contractele de energie electrică şi gaze naturale din România, unde noi exact putem identifica aceste cazuri”, a mai spus el.

ANRE a anunțat miercuri, printr-un comunicat, că toți clienții casnici cu un singur loc de consum beneficiază automat de prețul plafonat la care se încadrează conform consumului lunar, în timp ce acelaşi tip de client care are atât adresă de reşedință, cât şi adresă de domiciliu, poate beneficia de prețul plafonat doar la una dintre cele două adrese, pe baza unei declarații depuse la furnizorul de energie electrică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *