Acasă » Regenerabile » Joao Neto: Introducem un serviciu nou pentru piața din România, generarea distribuită

Joao Neto: Introducem un serviciu nou pentru piața din România, generarea distribuită

15 aprilie 2024
Agrovoltaic
Bogdan Tudorache

Greenvolt Next, companie a Grupului Greenvolt specializată în soluții de Generare Distribuită, se angajează să instaleze 110 MW de energie regenerabilă și își propune să creeze 100 de locuri de muncă în România, în următorii trei ani. Greenvolt intră astfel pe piața prosumatorilor, de dimensiuni medii sau mari, cu servicii de generare distribuită.

”Introducem pe piața din România serviciul de energy sharing (generare distribuită – n.r.), care lipsește acum din piață. Astfel, prosumatorii pot beneficia de o eficiență sporită a consumului, economisind energie”, ne-a declarat Joao Manso Neto, CEO Greenvolt Group.
Grupul are în dezvoltare și proiecte proprii mari solare sau eoliene și va iniția o ofertă în cadrul mecanismului local de Contracte pentru Diferență (CfD), pe care îl consideră ”suficient de atractiv” prin pragul de preț oferit investitorilor.

”Energia produsă, de pildă, de o școală, prin panouri de acoperiș, pe timpul vacanței de vară rămâne neconsumată. Astfel, energia ar putea fi vândută pe piață, prin companiile de distribuție. Astfel, nu este nevoie de multe investiții, putem lucra cu ceea ce avem. Targetăm diferite segmente- companii care nu consumă tot ceea ce produc, clădiri de birouri, instituții, la scală de utilitate”, ne-a mai spus Joao Manso Neto, menționând, totdată, că Guvernul ar trebui să sprijine mai activ stocarea prin baterii.

În următorii trei ani, compania s-a angajat să instaleze 110MW de energie regenerabilă doar pe segmentul de generare distribuită, ceea ce reprezintă o investiție totală de 27 de milioane de euro.

„Pentru a răspunde cereriilor tot mai mari venite din partea companiilor românești în ceea ce privește producția și consumul propriu de energie electrică, am ales să ne concentrăm pe dezvoltarea de centrale fotovoltaice prin contracte bilaterale (Power Purchase Agreements). Astfel, asigurăm o aprovizionare pe termen lung cu energie electrică din surse regenerabile în condiții economice avantajoase și fără investiții și preocupări legate de administrarea, asigurarea și întreținerea panourilor solare, la un cost independent de piața energiei, prin minimizarea riscurilor legate de scumpirea energiei”, a adăugat Filipe Dias, Country Manager al Greenvolt Next România.

Grupul Greenvolt a intrat în țară în 2021 prin Greenvolt Power, companie axată pe proiecte eoliene, solare și de stocare a energiei la scară largă. Cu un portofoliu care include 302MW și 75MW în domeniul eolian și, respectiv, solar, și o dezvoltare activă a tehnologiilor bazate pe baterii la nivel global, Greenvolt Power este unul dintre principalii jucători de pe piața europeană, după ce a câștigat licitația de capacitate din Polonia, fiindu-i atribuită o capacitate de 1,2GW pentru șase proiecte de sisteme de stocare a energiei în baterii (BESS).

Decizia de a intra în România, a zecea țară din planul de expansiune al Grupului (Portugalia, Spania, Italia, Grecia, Franța, Polonia, Irlanda, Marea Britanie, Germania) la nivel european pe acest segment, vine ca urmare a conștientizării rolului fundamental pe care soluțiile de generare distribuită (o resursă care permite generarea de energie în apropierea locului de consum) îl vor juca în tranziția energetică a României. Generarea distribuită a fost unul din segmentele strategice ale Greenvolt Group, încă de la înființare. Contextul geopolitic actual face ca întreaga industrie să își canalizeze eforturile pentru a identifica cele mai bune soluții în ceea ce privește reducere a costului si a volatilității energiei electrice, iar acest lucru va căpăta din ce în ce mai multă importanță în viitor.

Greenvolt Next România propune un nou mod de generare și consum de energie electrică prin utilizarea panourilor solare contribuind, în același timp, la tranziția energetică prin maximizarea eficienței energetice și grija față de mediul înconjurător. Compania este specializată în proiectarea, construcția, managementul și întreținerea de soluții personalizate pentru sisteme fotovoltaice (acoperișuri, sol, copertine), intervenții de eficiență energetică, stocarea energiei solare și mobilitate electrică.

Compania aduce pe piață un model inovator, care va oferi numeroase beneficii utilizatorului final. Prin Power Purchase Agreements (PPA), Greenvolt Next permite companiilor să faciliteze instalarea de panouri fotovoltaice fără a fi necesară o investiție inițială și, în același timp, asigură producția de energie regenerabilă la un cost scăzut și previzibil pentru parteneri.

Greenvolt Group este unul dintre cei mai importanți jucători din sectorul energiei regenerabile prin intermediul mai multor tehnologii. Pe lângă producția de energie din reziduuri forestiere de biomasă durabilă și deșeuri de lemn urbane în Portugalia și în Regatul Unit cu Greenvolt Biomass, prin intermediul Greenvolt Power acționează ca dezvoltator de proiecte eoliene, solare fotovoltaice și de stocare a energiei la scară utilitară, operând pe multe piețe din Europa, America de Nord și, mai recent, în Asia, cu un portofoliu global de 8,4 GW. În 2023, segmentul a ajuns la o capacitate instalată de 91,5 MWp și a acumulat un portofoliu de 216,3 MWp până la sfârșitul anului, cu 66,7 MWp asigurați pentru instalații prin acorduri de achiziție de energie (PPA), demonstrând dedicarea companiei pentru finanțarea inovatoare în domeniul generării distribuite.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *