Acasă » Interes general » Chatbots-urile inteligente pot ajuta companiile să nu piardă vizitatorii site-urilor încă din primul minut

Chatbots-urile inteligente pot ajuta companiile să nu piardă vizitatorii site-urilor încă din primul minut

16 iunie 2025
Digitalizare
energynomics

Multe companii cheltuiesc din ce în ce mai mulți bani pentru a convinge oamenii să le viziteze site-urile, însă majoritatea banilor sunt irosiți deoarece vizitatorii renunță rapid, spune Dobromir Slavov, Growth & Partnership Lead la Aiployees, un start-up fondat în Bulgaria.

„Conform HubSpot, 75% dintre oameni părăsesc un site web în primele 53 de secunde pentru că nu găsesc ceea ce caută. Vrem să schimbăm acest lucru întâmpinându-i cu un asistent inteligent, asemănător unui om, imediat ce ajung pe site”, a explicat Slavov, la conferința „DigitALL 2025”, organizată de Energynomics.

 

 

Aiployees creează „oameni digitali”, roboți de chat avansați care apar pe pagina de pornire a unei companii și încep o conversație în 10 până la 15 secunde, folosind fie text, fie voce. Aceste roboți sunt alimentați de modele AI populare precum ChatGPT, Claude, Llama și DeepSeek. Ei pot răspunde la întrebări, pot transfera problemele mai complicate personalului uman, pot rezerva programări la service și pot ajuta la identificarea potențialilor clienți. Spre deosebire de mulți roboți de chat de bază care utilizează un singur model AI, Aiployees permite clienților să aleagă între patru modele diferite, în funcție de nevoile specifice. Același agent virtual poate lucra și pe platforme precum WhatsApp, Facebook Messenger și Instagram Direct, istoricul conversațiilor fiind sincronizat pe toate canalele.

Experții spun că există încă provocări pentru o utilizare mai largă, în special în locurile în care oamenii nu au încredere deplină în serviciile automate. În timp ce companiile energetice românești folosesc deja unele soluții chatbot locale, Aiployees spune că niciuna dintre acestea nu oferă același nivel de flexibilitate și caracteristici, conform propriilor cercetări. Compania nu a împărtășit detalii despre prețuri, dar a spus că randamentul investiției este discutat cu fiecare client.

 

DESCARCĂ PREZENTAREA LUI DOBROMIR SLAVOV

 

Aiployees intenționează, de asemenea, să ofere acces roboților săi la instrumente precum Google Trends, astfel încât aceștia să poată prezice ce vor întreba utilizatorii în continuare. Acest lucru ar putea fi util pentru site-urile de știri, precum și pentru companiile de utilități. De asemenea, se lucrează la modalități de personalizare a răspunsurilor pe baza comportamentului anterior al fiecărui vizitator, deși acest lucru ar putea ridica noi probleme de confidențialitate.

„Inteligența artificială conversațională nu este doar o noutate; ea schimbă deja modul în care companiile își întâmpină și își ajută clienții. Iar sectorul energetic este pregătit pentru această schimbare”, a declarat Slavov.

Conferința „DigitALL 2025” a fost organizată de Energynomics, în parteneriat cu reputate organizații precum CIO Council și EPG, cu susținerea partenerilor noștri: ABB, Corning, Datacor, Eaton Electric, Enevo Group, Procesio, Renomia, script.ai, Sunwire, Vertiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *