Digitalizarea nu este posibilă fără resursă umană de calitate

1

Pe măsură ce roboții și automatizarea schimbă peisajul industrial, a apărut ipoteza, câteodată temerea, că înlocuirea capitalului uman s-ar putea accelera într-o asemenea măsură încât să producă tulburări în plan social. Poate, însă, digitalizarea să înlocuiască cu totul resursa umană? A fost una dintre temele de dialog propuse de participanții la video conferința online „Digitalizare industrială în epoca distanțării sociale” organizată pe 5 mai de Energynomics și AHK România, prin platforma sa greentech Econet România.

”Sunt în acest domeniu de 20 de ani și văd cum se schimbă domeniul”, a spus Adrian Luca, responsabil pentru divizia Shell Lubricants în România, Elgeka Ferfelis. „De exemplu, are loc digitalizarea achiziției de lubrifianți. Aproape toți clienții noștri și-au dezvoltate platforme de aprovizionare care automatizează acest proces, însă întotdeauna am găsit un numitor comun în digitalizare: suportul tehnic, de informații cu privire la aplicabilitatea produselor, în cadrul proceselor de producție, este foarte greu de digitalizat. Nu poți să mijlocești acest proces decât prin persoane dedicate – nu poți discuta cu un robot când se strică o mașină, de exemplu, trebuie să faci o analiză de ulei, să o prezinți clientului, care decide ulterior ce se va întâmpla,” a explicat el. “Există industrii mari care dispar, dar munca depusă de oameni nu va dispărea, ci se va redirecționa”.

”Cred că asemene teme existau și la începutul revoluției industriale, când oamenii distrugeau mașinile, crezând că vor fi periculoase pentru ei”, a adăugat Mihaela Dinu-Capdeviolle, Consultant, AHK România. “Cred că totul se transformă; Într-adevăr, poate că vor fi roluri care vor dispărea, dar vor fi create și altele noi. Nu se poate fără resursa umană, iar industry 4.0 înseamnă și tehnologie, și resursă umană, și procese, toate la un loc.”

CITEȘTE ȘI Care este diferența dintre digitizare, digitalizare și transformarea digitală

”Pentru Kawasaki, digitalizarea este extrem de importantă. Dar resursa umană este la fel de importantă. Echipamentele pot fi monitorizate 24 din 24 de către echipele noastre din Germania sau Japonia, dar au nevoie de oamenii care să le exploateze local. Nu pot fi conduse 100% de la distanță… Să nu uităm de mentenanță, unde întotdeauna e nevoie de un partener local. Resursa umană din cogenerare trebuie să aibă un nivel de pregătire foarte înalt, când vine vorba de vânzarea sau exportul energiei produse”, a conchis Cristian Athanasovici, Business Development Manager, Kawasaki Gas Turbine Europe.

Digitalizarea reprezintă între altele capacitatea de a primi informații de reală valoare, care contribuie la siguranța în exploatarea echipamentelor, la siguranța angajaților și la flexibilitate în intervenții. Iar resursa umană va trebui să treacă printr-o dezvoltare continuă.

Share.

1 Comment

Lasă un comentariu