Acasă » Electricitate » Transformarea digitală se întâmplă acum și crește eficiența energetică

Transformarea digitală se întâmplă acum și crește eficiența energetică

18 iunie 2020
Electricitate
energynomics

Pe 11 iunie, Energynomics a organizat a doua conferință online dedicată digitalizării și eficienței energetice pentru industrie și autoritățile publice locale, într-un eveniment susținut și de AHK România prin platforma sa greentech Econet România. Au participat patru vorbitori experți într-un eveniment LIVE online urmărit de aproape 700 de persoane.

Transformarea digitală se întâmplă, are loc acum în jurul nostru, nu mai reprezintă doar un cuvânt. Redefinirea experiențelor, între care utilizarea la scală a informațiilor video, poate duce la utilizarea informațiilor în timp real.

Putem să îmbunătățim experiența clienților

Segmentul IoT (internetul tuturor lucrurilor) este în creștere, iar conform IDC Gartner, aceasta va avansa cu 10% anual, în cadrul companiilor care îmbrățișează transformarea digitală, a spus Florin Andrieș, Servers Business Unit Manager pentru Hewlett Packard Enterprise România. ”Cu ajutorul informațiilor video și a senzorilor putem planifica mentenanța unui echipament înainte ca defecțiunea să se întâmple. Toată lumea vrea să reducă timpii de întrerupere a activității, pentru a reduce la maximum durata în care clienții sunt impactați”.

Foarte importantă este și conectarea dintre omul care merge pe teren și sediul central, pentru realizarea unei mentenanțe de la distanță, cu ajutorul informațiilor culese la fața locului. ”Putem schimba modul în care are loc mentenanța, mai puțin reactivă și mai proactivă. Putem să îmbunătățim experiența clienților, a tuturor celor care intră în contact cu noi. Se pot crea noi servicii și oferte tocmai prin această mentenanță proactivă”.

Astfel de servicii pot fi oferite în segmente diverse de piață, inclusiv energia. ”Pentru zona de energie, discuția merge în principal către contoarele inteligente. Se poate identifica unde este o problemă în zona de consum al clienților. Se pot oferi imagini din dronă cu locurile unde apar defecțiuni ale liniilor electrice. Pentru zona de petrol și gaze se pot optimiza diverse echipamente, precum pompele de foraj. Iar pentru zona de transport, urmărim încărcarea-descărcarea și lanțul de aprovizionare”, a enumerat el.

DESCARCĂ PREZENTAREA LUI FLORIN ANDRIEȘ

Astfel, inginerul sau depanatorul poate avea acces online la documentație, mentenanța având loc rapid. Datele sunt colectate și analizate pe loc, nu se mai așteaptă după analiza de la data center, pentru ca intervenția să se producă în cel mai scurt timp.

Luminița Tornea, Territory Sales Manager Utilities la HPE Romania, a propus participanților la conferință continuarea dialogului cu cei interesați de soluții de eficiență energetică. “Avem tehnologia și expertiza potrivite pentru toate tipurile de clienți, mici sau mari, private sau de stat, din mediul industrial sau din zona autorităților publice. Astfel, așteptăm întrebările dumneavoastră și împreună cu partenerii noștri putem creiona soluții în orice sector care implică telecomunicații, utilități și energie, precum și în alte forme de dezvoltare a afacerilor”, a spus ea.

MET România a intrat într-o nouă etapă în digitalizarea companiei

Grupul MET este o companie energetică europeană integrată, cu sediul central în Elveția. ”Ne axăm pe activități de trading și retail energie electrică și gaze naturale”, a reamintit Bogdan Cornigeanu, COO MET România Energy. Totodată, grupul deține și rețele de distribuție a gazelor naturale și capacități de producție a energiei electrice. “Avem o prezență internațională și poziție strategică în Europa centrală și de est, în peste 15 țări cu sedii locale și în peste 26 de piețe de gaze naturale. Avem 22 de centre de trading la nivel internațional și suntem într-o continuă creștere, atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât și al prezenței internaționale.”

Cu o cifră de afaceri este de peste 11 miliarde de euro și peste 1.700 de angajați la nivel de grup, MET este concentrat în România pe serviciile de furnizare a energiei electrice și gaze naturale către consumatorul final. “La sfârșitul anului 2019, aveam o cotă de piață de aproximativ 6% pe segmentul furnizării energiei electrice în zona concurențială și aproximativ 4% pe segmentul gazelor naturale. Totodată, suntem a treia cea mai mare parte responsabilă cu echilibrarea din România”, a subliniat el.

DESCARCĂ PREZENTAREA LUI BOGDAN CORNIGEANU

În prezent, procesele se pot desfășura, în relația cu consumatorii, în proporție de 100% pe platforma electronică a companiei. ”Clienții noștri au posibilitatea de a vizualiza consumul de energie electrică în timp real, astfel încât departamentele energetice ale acestora pot prelua direct datele, pe care să le utilizeze în procesul decizional. Totodată, datele de consum sunt preluate și de colegii de la departamentele de prognoză și echilibrare ale MET, obiectivul fiind reducerea costurilor cu echilibrarea, având ca scop final reducerea costurilor cu energia ale partenerilor noștri”.

Un proiect de eficiență energetică la Cluj-Napoca

Sistemele energetice inteligente reprezintă un concept relativ nou, lansat în Danemarca, promovat în special de Universitatea Aalborg, a observat Mugur Bălan, profesor universitar la Universitatea Tehnică din Cluj, membru SAMER.

Domnia sa a expus modelul Danemarcei, o țară fără resurse fosile, gaze naturale sau petrol, care a luat decizia că trebuie să devină cât mai puțin vulnerabilă și că trebuie să evolueze spre o societate bazată integral pe surse regenerabile de energie. Profesorul Mugur Bălan a expus 7 etape prin care poate fi realizată trecerea la sisteme energetice independente de combustibilii fosili.

DESCARCĂ PREZENTAREA LUI MUGUR BĂLAN

Domnia sa a prezentat și una dintre soluțiile propuse de Universitatea Tehnică din Cluj. Aflată în faza de analiză în vederea obținerii de fonduri europene, aceasta presupune interconectarea sistemului de termoficare din Cluj-Napoca cu o companie din industria ceramică, care dispune de energie termică reziduală. ”Propunerea noastră a fost să transformăm această centrală într-un adevărat centru energetic, să stocăm excesul de energie pentru a-l folosi pentru încălzirea populației. În plus, urmează să realizăm două laboratoare – unul din sisteme va produce frig, iar celălalt, electricitate”, a explicat el.

Conferința Digitalizare și eficiență energetică: de unde pornești, cu cine vorbești” a fost organizată de Energynomics, cu sprijinul partenerilor noștri: MET România Energy, HPE România, SAMER.

S-au înscris pe platforma MyConnector pentru a participa la dialog peste 100 de persoane, reprezentanți ai unor organizații precum 3M Romania, ABB România, Agenția Locala a Energiei Alba, AHK Romania, AIIOT SSS SRL, Apa Canal Sibiu S.A, Aquaserv SA, Aramis Group, Asko Group, Betfair Romania Development, Bosch Automotive, BT Public Relations, Business France, Certicorp, CIECH Soda Romania SA, Cluj Innovation Park SA, CMT ELCT, Coproform SRL, Dentsu Aegis, EBRD, Electric Gidis, Electrotehnica Consult SRL, Embark 4 Tech, Endava, ESCOROM, eSolution, ETA2U, ETI Romania, Ewind SRL, Eximprod, FINDER România, Flashnet, Fresh Agro Energy, Garanti Bank, Gasoland SRL, H Grup IT, Helioexpert, HPE România, HS Baco Panels, ICI Bucharest, ICN Pitesti, ICSI Rm Valcea, INCDTIM, Kawasaki Gas Turbine Europe GmbH, M.I.S. Grup S.R.L., Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, Monsson Trading, Muntenia Nord, Network One Distribution, Next Energy Partners, OMV Petrom, Primaria Sector 1 Bucuresti, Proiect RO INVEST CAPITAL SRL, Qetics, RADET Constanta, Resalta Energy SRL, Retina, Ringhel, Romarm, Serviciul Public de Salubrizare Toplita, Siemens SRL, Smart Factor, SmartGrider Electric SRL, Technosam SRL, Telekom, TIAB SA, Transilvani Sud, Transylvania Energy Cluster, Union Protection, Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, Veeam, Voxbone.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *