Acasă » Interes general » Reveal Marketing: 58% din români declară că le va fi foarte greu să achite facturile la iarnă

Reveal Marketing: 58% din români declară că le va fi foarte greu să achite facturile la iarnă

3 noiembrie 2022
Economics&Markets
Bogdan Tudorache

Aproximativ 58% dintre români declară că le va fi foarte greu să achite facturile pentru utilități în iarna care urmează, iar 50% sunt îngrijorați că nu vor reuși să încălzească locuința, relevă un nou studiu.

Soluțiile pe care românii le iau în calcul pentru sezonul rece sunt reducerea consumului produselor neesențiale (50%), reducerea consumului de energie electrică (48%) și apelarea la îmbrăcăminte groasă în casă (42%), se arată în studiul efectuat de Reveal Marketing.

Peste jumătate (53%) dintre românii care beneficiază de ajutorul pentru încălzirea locuinței oferit de stat declară că acesta este insuficient pentru acoperirea cheltuielilor cu utilitățile.

Circa 40% dintre români declară că valoarea facturii pentru energia electrică sau gazele naturale este cel mai mare motiv de neliniște pentru perioada următoare, iar 25% se declară îngijorați de creșterea prețurilor pentru articolele de bază.

Pe de altă parte, doar 13% dintre respondenți se declară îngrijorați de extinderea conflictului de la granițele României, 10% de nivelul corupției din țară, iar cei mai puțini, 5%, mai sunt îngrijorați de un nou val al pandemiei Covid-19.

Referitor la soluțiile pe care românii le iau în calcul pentru sezonul rece, 48% declară că vor reduce consumul de energie electrică, într-o măsură semnificativ mai mare bărbații (53%), dar mai ales persoanele peste 65 de ani (72%).

Pe de altă parte, 42% dintre români sunt pregătiți să se îmbrace mai gros în casă, iar 29% vor opri încălzirea în camerele neutilizate și vor folosi apa la o temperatură mai scăzută.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *