Acasă » Petrol și Gaze » Războiul din Ucraina – un șoc și o oportunitate pentru Oil Terminal

Războiul din Ucraina – un șoc și o oportunitate pentru Oil Terminal

2 aprilie 2024
Petrol și Gaze
energynomics

Războiul din Ucraina a fost un șoc, dar și o oportunitate pentru operatorul sistemului național de transport al țițeiului și produselor petroliere prin conducte Oil Terminal, a declarat Gabriel Daraban, directorul comercial al companiei de stat.

„Acum suntem într-un moment foarte bun. Războiul din Ucraina ne-a salvat financiar, la fel ca și pe alți traderi care erau pe punctul de a se vinde. A fost ieșirea dintr-o situație foarte dificilă”, a spus el, cu ocazia conferinței “Digitalizare și eficiență energetică – Constanța 2024″.

Dacă în 2021 Oil Terminal manipula o cantitate anuală de produse petroliere de 6,6 milioane tone, aceste cantități au urcat până la 9,3 milioane de tone.

Oil Terminal a reușit să atragă mulți traderi internaționali și, practic, a devenit un hub regional. Compania operează acum cinci dane, față de doar două înainte de 2022, și reușește să descarce nave de 100.000 de tone, ceea ce reprezintă un record național, în ciuda faptului că „de 30 de ani nu s-a făcut nicio investiție în infrastructura portuară”.

Războiul din Ucraina, dar și explozia din 2021 de la rafinăria Petromidia, au determinat o schimbare în atitudinea multor companii din acest sector, în sensul că au conștientizat riscul de a depinde de un singur furnizor de produse petroliere.

„Toți operatorii portuari mari au fost în stare de război din cauza volumelor ridicate, a cerințelor și costurilor pe care armatorii de nave, charterii și toți cei implicați în producție și transport le-au avut”, a adăugat el.

Pe de altă parte, dacă la începutul anului 2022, aproape 99% din volumele de produsele petroliere din depozitele Oil Terminal proveneau din Rusia, acest lucru s-a schimbat radical acum.

Înainte de începerea conflictului de la graniță, navele cu petrol rusesc ajungeau în portul Constanța în 36 de ore și aveau „cam cel mai bun preț la motorină de pe piață”.

Acum, costurile sunt „extrem de mari” și este tot mai greu pentru companie să aprovizioneze cu motorină România și Ucraina. De asemenea, devine din ce în ce mai greu în ultima perioadă și pentru clienții Oil Terminal să își creeze un lanț logistic coerent.

În plus, iarna se înregistrează întârzieri chiar și de două săptămâni ale navelor prin strâmtoarea Bosfor.

Conferința “Digitalizare și eficiență energetică – Constanța 2024″ a fost organizată de Energynomics, cu sprijinul partenerilor noștri: ADC, Elektra Renewable Support, FPPG, WALDEVAR Energy.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *