Acasă » Interes general » Nici o autoritate din România nu ştie câte prize de încărcare a maşinilor electrice există la nivel național

Nici o autoritate din România nu ştie câte prize de încărcare a maşinilor electrice există la nivel național

6 octombrie 2023
Interes general
energynomics

Nici o autoritate din România nu ştie câte prize de încărcare a maşinilor electrice există la nivel național şi cred că nici în următorii cinci ani nu vom şti acest lucru, a declarat, joi, în cadrul unui eveniment de specialitate, Adrian Sandu, secretar general şi membru în board-ul Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

„Credeți că există vreo autoritate în România care ştie câte prize de încărcare sunt? Nu, nu există. Dacă te duci şi întrebi la ANRE, ei spun că îşi dau acordul doar pentru cele de foarte mare putere, dacă te duci la Ministerul Energiei, spun ‘Nu, noi ne ocupăm doar cu producția’, dacă te duci la Ministerul Transporturilor, spun ‘N-avem noi treabă cu aşa ceva’, la fel şi dacă te duci la RAR. Trebuie să ai o sută de aplicații ca să vezi toate rețelele de încărcare disponibile, dar nimeni nu-ți va spune niciodată unde trebuie să te duci ca să ştii câte stații există în România. Noi, în România, cred că nici în următorii cinci ani nu vom şti câte stații de încărcare avem. Cu siguranță, de aici şi o mare problemă a noastră, a românilor, fiindcă niciodată nu vom şti dacă şi unde e vreo stație disponibilă, față de cele afişate. Restul sunt secrete”, a menționat Sandu, citat de Agerpres.

Acesta a adăugat că autoritățile din România trebuie să investească în transformarea soluțiilor de transport, iar Planul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR) reprezintă o ocazie.

„Autoritățile trebuie să investească în această transformare, să mai lăsăm parcurile în afara oraşelor, să le construim şi să facem străzi adaptate, să facem soluții de transport. Noi, ca asociație, avem discuții non-stop cu autoritățile referitor la aceste aspecte. Avem şi PNRR-ul, cu 14.000 de stații de încărcare. Sper să rămână PNRR şi să rămână şi cele 14.000 de stații, dar pe lângă cele 14.000 de stații, să nu uităm că avem o rețea de distribuție şi de energie electrice care probabil la anul, după ce vom avea 2.000 de megawați în panouri fotovoltaice energie instalată în România, s-ar putea să ne trezim cu ceva buffere. De aici, nevoia de investiții în continuare. Ca să ai mobilitate trebuie să ai energie electrică, că nu poți să o produci doar acasă… Camioanele electrice au nevoie de prize de încărcare de 150 de kilowați ca să aibă un timp rezonabil de încărcare. Dacă încarci la 220, s-ar putea să stai vreo săptămână să-ți încarci camionul”, a susținut reprezentantul ACAROM.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *