Acasă » Petrol și Gaze » Consumatori » MOL cumpără Eni, ajunge la 189 de benzinării în România

MOL cumpără Eni, ajunge la 189 de benzinării în România

7 mai 2014
Consumatori
energynomics

Grupul MOL a cumpărat 208 benzinării în trei țări din Europa Centrală și de Est, ceea ce extinde rețeaua totală de retail la aproximativ 2.000 de unități în 11 țări.

Grupul MOL a anunțat acordul de vânzare-cumpărare cu Eni, vizând entități de afaceri în Cehia, Slovacia și Romania, inclusiv rețele de distribuție de carburanți (care funcționează în prezent sub marca Agip). Decizia este în linie cu strategia grupului MOL pentru segmentul rafinare și marketing (Downstream) de a spori prezența pe piață, acoperirea geografică și numărul de clienți. Acordul prevede și preluarea activității de vânzări engros de carburanți de la Eni, în țările menționate.

Prezența Grupului MOL pe piețele locale din Cehia, Slovacia și România crește semnificativ

Prin integrarea rețelelor de benzinării Eni din Cehia, Slovacia și România, grupul MOL vizează sinergii importante privind vânzările engros și retail, o creștere a calității produselor și serviciilor, respectiv a excelenței operaționale.

“Achiziția reprezintă un moment marcant al strategiei noastre de creștere a rețelei de benzinării în Europa Centrală și de Est. În Cehia, vânzările medii ale stațiilor achiziționate se situează între primele trei poziții, într-un clasament al companiilor de retail de carburanți. În plus, Grupul MOL va deține a doua mare rețea de benzinării din Cehia”, a spus Lars Höglund, Senior Vice President pentru divizia de retail a Grupului MOL.

În România, achiziția reprezintă un pas important în strategia grupului MOL de a-și crește cota de piață. Prin integrarea celor 42 noi benzinării, MOL România va ajunge la o rețea de 189 unități, plasate pe artere de trafic intens sau în poziții de mare vizibilitate, sub marca MOL.

“Ne vom continua eforturile de creștere, bazându-ne pe standardele înalte de performanță asigurate de echipa noastră capabilă”, a declarat Kinga Daradics, CEO & Country Chairman MOL România.

Impact considerabil asupra prezenței regionale

Poziția Grupului MOL în Cehia va fi puternic susținută prin această achiziție: cele 125 noi benzinării, alături de cele 24 sub marca Slovnaft și cele 125 stații PAP Oil, vor majora cota de piață a Grupului MOL la peste 10%. Vânzările medii ale rețelei nou achiziționate reprezintă aproape dublul mediei naționale.

În Slovacia, rețeaua Grupului MOL va ajunge la 253 unități. Cele 41 benzinării nou integrate vor contribui la îmbunătățirea vânzărilor medii și a portofoliului de produse și servicii destinate clienților.

MOL a convenit să achiziționeze și participația  Eni în Ceska Rafinerska; totuși, Unipetrol, ca acționar majoritar al  CRC, deține dreptul de preempțiune pentru acțiunile CRC.

Finalizarea acordului depinde de îndeplinirea unor condiții prestabilite, printre care și obținerea avizului din partea autorităților de reglementare în domeniul concurenței.

MOL ENI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *