Acasă » Regenerabile » Mihai Boldijar: Grupul Bosch a investit în România 83 mil. euro în 2022, inclusiv în parcuri solare de acoperiș

Mihai Boldijar: Grupul Bosch a investit în România 83 mil. euro în 2022, inclusiv în parcuri solare de acoperiș

25 mai 2023
Regenerabile
Bogdan Tudorache

Grupul Bosch a investit în România 83 de milioane de euro în 2022, în principal în dezvoltarea unităților de producție din sectorul de activitate Soluții de electro-mobilitate din Cluj și Blaj, precum și în domeniul cercetării și dezvoltării, în cadrul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj, susține Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch și reprezentantul Grupului Bosch în România. Grupul a investit peste 5 milioane de euro în sisteme solare de acoperiș până în prezent, și va căuta surse noi de cofinanțare europeană pentru viitoarele proiecte similare, a declarat, pentru Energynomics, Mihai Boldijar.

Noua investiție de circa 5 milioane de euro la Cluj reduce deja consumul unităților cu 7%, iar capacitatea poate să ajungă la 12,5% din necesar.

”Am investit deja circa 5 milioane de euro, la momentul actual (la Cluj – n.r.), mai avem și la Blaj o investiție…Așteptăm programele europene, care la jumătatea anului ar trebui să fie publicate, pentru susținerea parcurilor fotovoltaice. Investiția de la Cluj a fost realizată prin forțe proprii. Suntem în discuții cu Ministerul Energiei, cu Ministerul Economiei, mizăm pe acest parteneriat dar trebuie să vedem cum arată”, a declarat Mihai Boldijar, pentru Energynomics.

”Hidrogenul este o temă generală, nu are cum să rămână numai într-o țară. Nu văd pot spune care vor fi solicitările pentru România, dar urmărim cu interes acest domeniu”, a mai spus Boldijar.

Grupul Bosch continuă să investească în sisteme și soluții pentru electro-mobilitate. O nouă direcție de dezvoltare vor fi combustibilii sintetici și hidrogenul.

Totodată, una din diviziile Bosch, Home Confort Group, fostă Termotechnology (Termotehnica), a avut o dezvoltare fulminantă în Europa, datorită cererii mari de sisteme pentru încălzire.

”Pompele de căldură, pentru noi, înseamnă noi investiții de 1 miliard de euro, până în 2030, în Europa, în Germania și Polonia, unde vor fi produse noile pompe, care urmează cursul unei creșteri masive a cererii, cu 20%, a pieței europene. O mare parte din gospodării nu pot fi adaptate, însă, pompelor de căldură, și atunci vom veni cu o soluție care combină centralele cu gaz și pompe de căldură – un mix pentru gospodăriile vechi, și doar în Germania există 1 milion de astfel de gospodării. Mai mult, am început testarea cu succes în Ulster, Marea Britanie, a adaptării centralelor termice pe gaz la hidrogen. Există niște temeri, în ceea ce privește capacitatea rețelei de distribuție a transporta hidrogen, dar, se pare că nu există probleme, iar trecerea la hidrogen a centralelor este foarte simplă și facilă”.

Bosch a încheiat anul fiscal 2022 cu vânzări consolidate în valoare de 2,5 miliarde de lei (512 milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creștere de aproximativ patru procente față de anul trecut. Vânzările totale nete de 10,6 miliarde de lei (2,1 miliarde de euro) înregistrate în România, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companii afiliate, au reprezentat o creștere de aproximativ 29 de procente comparativ cu anul precedent. „În 2022, Bosch a înregistrat în România o performanță foarte bună, cu o creștere de două cifre, în ciuda mediului economic și social dificil”, a adăugat Mihai Boldijar.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *