Acasă » Electricitate » Distribuţie » GfK: CEZ, cei mai rapizi operatori, GdF Suez, apreciat pentru calitatea răspunsului

GfK: CEZ, cei mai rapizi operatori, GdF Suez, apreciat pentru calitatea răspunsului

24 februarie 2014
Distribuţie
Bogdan Tudorache

###author###

Operatorii telefonici ai CEZ sunt cei mai prompţi în preluarea apelului clienților, cei ai GdF Suez ocupă primul loc la calitatea răspunsului, iar E.ON se află la polul opus în ambele cazuri, potrivit unui studiu efectuat de GfK.

În medie, apelul telefonic este preluat în trei minute de către un operator, iar pe email aşteptarea durează cel puţin o zi, arată datele GfK.

„Conform unui studiu realizat de divizia Mystery Shopping a GfK România, CEZ şi ENEL sunt cei mai prompţi furnizori de utilităţi când vine vorba de preluarea apelului de către un operator, durata maximă de aşteptare fiind de două minute. La polul opus se situează E.ON, cu peste 6 minute timp de aşteptare”, susține GfK într-un comunicat citat de Mediafax.

Calitatea răspunsului: GdF Suez și CEZ conduc

În ceea ce priveşte calitatea răspunsului, GdF Suez şi CEZ au obţinut scorurile cele mai ridicate, operatorii reformulând cererea pentru a se asigura că aceasta a fost înţeleasă corect, ulterior asigurându-se că reclamanţii au înţeles răspunsul primit.

Operatorii GdF Suez şi CEZ înregistrează cea mai bună performanţă şi pe indicatori precum „mulţumire pentru apel” sau „ascultare activă” (aceştia au folosit pe parcursul conversaţiei sintagme precum „da”, „spuneţi”, „vă ascult”). La acest capitol, performanţa ENEL este una medie, în vreme ce E.ON se situează la polul opus.

În ceea ce priveşte interacţiunea pe email, durata medie de răspuns la o solicitare către furnizorii de utilităţi este de 35 de ore din momentul trimiterii solicitării. E.ON este cel mai prompt furnizor, urmat de GdF Suez şi ENEL, în vreme ce CEZ se situează în partea de jos a clasamentului ca timp de reacţie. CEZ este de altfel şi singurul furnizor care nu confirmă recepţionarea solicitării printr-un răspuns automat.

„În marea majoritatea a cazurilor s-a remarcat însă absenţa unei semnături standard: răspunsurile nu conţin detaliile complete ale celui care răspunde, lipsind fie numărul de telefon, fie funcţia acestuia”, menţionează studiul.

Rezultatele au fost obţinute dintr-un studiu de tip mystery shopping în cadrul căruia furnizorii de utilităţi au fost contactaţi prin telefon şi pe email. Furnizorii evaluaţi în cadrul cercetării au fost CEZ, E.ON, ENEL şi GdF Suez. Evaluările au fost realizate în perioada 7-14 februarie şi au avut la bază scenarii de informare şi de reclamaţie.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *