Acasă » Electricitate » ANRE: Consumatorii finali de energie au transmis, într-o săptămână, circa 1.500 de întrebări platformei Eva

ANRE: Consumatorii finali de energie au transmis, într-o săptămână, circa 1.500 de întrebări platformei Eva

27 martie 2023
Electricitate
energynomics

Aproximativ 1.500 de întrebări au fost adresate, în decurs de o săptămână, de către consumatorii finali către Eva, asistentul virtual din Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale la nivel național (POSF), se arată într-un comunicat de presă al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), transmis vineri.

Platforma online a fost implementată de autoritatea de reglementare, din luna octombrie a anului trecut, aceasta fiind un instrument informatic unic la nivel național dedicat clienților finali de energie electrică şi gaze naturale, care automatizează procesul de schimbare a furnizorului, prin simplificarea fluxurilor de informații şi documente, potrivit Agerpres.

Potrivit sursei citate, din 16 martie 2023 şi până în prezent, consumatorii finali au transmis către Eva, asistentul virtual din POSF, aproximativ 1.500 întrebări legate de utilizarea platformei, procesul de schimbare a furnizorului, de contractare şi informații generale cu privire la sectorul energiei.

ANRE anunță, totodată, că, începând de vineri, 24 martie 2023, performanțele asistentului virtual Eva, în ceea ce priveşte acuratețea răspunsurilor oferite precum şi interacțiunea generală a acestuia cu utilizatorii POSF, s-au îmbunătățit considerabil întrucât foloseşte un nou algoritm de învățare, ChatGPT, furnizat de cunoscuta platformă OpenAI.

„Integrarea asistentului virtual Eva cu GPT conduce la posibilitatea de a răspunde într-un grad ridicat de acuratețe la întrebările, curiozitățile şi chiar la problemele utilizatorilor POSF. Astfel răspunsurile oferite sunt detaliate, fiabile şi acolo unde este cazul, asistentul virtual Eva îndrumă către instituțiile abilitate a oferi ajutor consumatorilor finali dacă întrebările adresate vizează subiecte din sfera altor instituții. Sigur că asistentul virtual Eva este în continuă perfecționare, dar din testele efectuate am constatat că răspunde cu o acuratețe ridicată la întrebările primite până în prezent. În paralel, centralizăm şi analizăm toate întrebările adresate de utilizatorii POSF pentru ca prin cele două modalități de învățare (prin întrebările adresate şi prin integrarea cu ChatGPT) să ofere răspunsuri punctuale detaliate la solicitările acestora. De asemenea, încurajez utilizatorii POSF să consulte şi manualele de utilizare şi tutorialele, în care se prezintă în detaliu modul cum se accesează şi se utilizează POSF”, a declarat Dumitru Chiriță, preşedintele ANRE.

Şeful Autorității a aprobat, prin Ordinul nr. 3/2022 cu modificările ulterioare, Regulamentul privind organizarea şi funcționarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale (Regulament POSF).

Astfel, de la data operaționalizării POSF, operatorii de rețea şi furnizorii de energie electrică şi de gaze naturale încarcă şi actualizează permanent metadatele pentru locurile de consum şi pentru contractele de furnizare şi de rețea, conform obligațiilor instituite prin Regulamentul POSF. De la momentul aprobării documentului s-au vehiculat prin POSF, între utilizatori, aproximativ 80 milioane de mesaje şi acțiuni.

Conform datelor ANRE, în ceea ce priveşte gradul de încărcare a datelor, la acest moment în POSF se identifică 15.501.303 locuri de consum, din care 10.581.938 pentru energie electrică şi 4.919.365 pentru gaze naturale. De asemenea, în prezent, sunt înregistrați în platformă 102 furnizori de energie electrică, 73 furnizori de gaze naturale, 41 operatori de rețea de energie electrică şi 35 de operatori de rețea de gaze naturale.

În plus, în POSF există 34.947 de clienți finali care şi-au deschis cont de utilizator.

Un comentariu la „ANRE: Consumatorii finali de energie au transmis, într-o săptămână, circa 1.500 de întrebări platformei Eva”

  1. Pingback: ANRE: Consumatorii finali de energie au transmis, într-o săptămână, circa 1.500 de întrebări platformei Eva - Piramid Energy

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *