Acasă » Interes general » Macroeconomie » Niţă: Dacă nu se privatizează, Oltchim va fi restructurată „o perioadă mai lungă”

Niţă: Dacă nu se privatizează, Oltchim va fi restructurată „o perioadă mai lungă”

3 iunie 2014
Electricitate
Bogdan Tudorache

###author###

Guvernul caută soluţii de finanţare pentru a pune în funcţiune cel puţin 1-2 linii de fabricaţie ale Oltchim, pentru ca producătorul petrochimic să „funcţioneze şi să nu mai facă pierderi”, spune Constantin Niță, ministrul Economiei. El susţine că, dacă la licitaţia de săptămâna acesta nu se va reuşi privatizarea, Oltchim va fi restructurată şi readusă pe profit, întrucât este o companie profitabilă.

“Am un mesaj foarte clar: Guvernul nu va închide niciodată Oltchim. Este o companie viabilă, care are piață și care trebuie restructurată, lucru care este posibil”, a spus Niță.

„În cazul în care privatizarea nu va avea loc, vom amâna privatizarea pentru o perioadă mai lungă pentru a face câteva restructurări. Vom căuta finanțare pentru a pune în funcțiune o linie sau două de producție, care să permită combinatului să nu mai înregistreze pierderi”, spune el.

Deocamdată, guvernul a negociat cu Petrom preluarea Arpechim, pe care unii din investitori ar dori să o cumpere la pachet cu Oltchim în cadrul licitaţiei din 6 iunie. Rafinăria Arpechim este închisă din 2009, deşi a fost unul din principalii furnizori de materii prime a Oltchim.

Activele Oltchim au fost evaluate la 305 milioane de euro.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *