Acasă » Petrol și Gaze » Consumatori » Volumul vânzărilor MOL România a crescut în primele nouă luni cu 16%

Volumul vânzărilor MOL România a crescut în primele nouă luni cu 16%

9 noiembrie 2015
Consumatori
energynomics

Volumul vânzărilor MOL România a crescut în primele nouă luni cu 16% comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 433.000 de tone, ca urmare a extinderii reţelei de benzinării, a anunţat vineri grupul ungar MOL. În intervalul ianuarie-septembrie al anului trecut, MOL România a comercializat 373.000 de tone de carburanți.

În trimestrul al treilea, vânzările de retail ale MOL în România (inclusiv benzină, motorină, lubrifianți și GPL) au crescut cu 21% în volum, la 166.000 de tone, față de 137.000 de tone în intervalul similar al anului anterior.

În structura vânzărilor, motorina rămâne dominantă. Astfel, vânzările de motorină au urcat cu 14% în volum în primele nouă luni, la 309.000 de tone, respectiv cu 19% în al treilea trimestru, la 118.000 de tone. În ceea ce privește benzina, volumul vânzărilor a fost de 112.000 de tone în perioada ianuarie-septembrie, în urcare cu 17%, în timp ce volumele din trimestrul trei s-au situat la 43.000 de tone, în creștere cu 23%.

Pe ansamblul grupului MOL, volumul vânzărilor retail a urcat cu 10% în primele nouă luni, la 2,9 milioane de tone, ca urmare a creșterii cererii de carburanți în regiunea Europei Centrale și de Est. Grupul a înregistrat în trimestrul al treilea cel mai bun rezultat trimestrial din istorie, cu un profit operational de 708 milioane de dolari.

Grupul MOL a intrat pe piața românească în 1995. Compania și-a extins rețeaua de benzinări la circa 200 de stații la începutul acestui an, ca urmare a unei achiziții, și reprezintă unul dintre cei mai importanți furnizori de carburanți, soluții pentru flote, bitum și produse petrochimice.

În prezent, companiile MOL România și MOL Retail Comerț (fosta comanie Eni România) funcționează armonizat din punct de vedere al intereselor de afaceri și urmează să fuzioneze la o data ulterioară. Pe lângă această achiziție, rețeaua MOL România va crește organic cu încă 12 stații, un ritm similar celui de anul trecut. Opt dintre noile stații care vor fi deschise în acest an sunt amplasate pe noile segmente ale autostrăzii Sibiu – Nădlac, ca urmare a licitației organizate de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale.

Sursa

Mediafax

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *