Acasă » Electricitate » Volkswagen anunţă 30 de modele de maşini electrice în următorii 10 ani

Volkswagen anunţă 30 de modele de maşini electrice în următorii 10 ani

22 iunie 2016
Electricitate
energynomics

Directorul executiv Volkswagen Matthias Müller a prezentat „Împreună – Strategia 2025”, perspectiva companiei pentru următorul deceniu. El a reluat angajamentul grupului de a investi mai multe miliarde de euro miliarde în următorii ani într-o mare „inițiativă de electrificare cum nu mai este alta în industria auto”, precum și în vehicule autonome, digitalizare și noi domenii de activitate, cum ar fi serviciile de mobilitate.

Müller a declarat în faţa acționarilor că noua strategie grupului va deschide calea pentru transformarea unuia dintre cei mai buni producători de automobile din lume într-unul dintre cei mai mari furnizori de mobilitate durabilă la nivel global.

Directorul VW a apreciat că „activul cel mai important” al companiei este credibilitatea şi încrederea de care se bucură branduri, produsele şi grupul „Volkswagen ca un tot”, adăugând că a este necesar că încrederea pierdută în urma problemelor cu motoarele diesel să fie recâștigată. În legătură cu anul fiscal curent, el a adăugat: „Asta nu înseamnă, desigur, că renunţăm la ambițiile noastre. Dimpotrivă. Nu avem de nicio intenţie să facem viaţa uşoară competitorilor noştri”. Cele aproximativ 60 de inovaţii pe care grupul le va lansa pe piață în 2016 vor juca şi ele un rol important. Printre acestea se numără vehicule pregum noul VW Tiguan, Audi Q2, noul SEAT Ateca şi Porsche Panamera, „care au fost foarte bine primite și de la care avem așteptări mari”.

Plan de electrificare cu peste de 30 de maşini complet electrice până în 2025

În cadrul Strategiei 2025, grupul trece la un plan de electrificare „neegalat de nimeni din industrie”. Totuși, motorul cu ardere internă rămâne important. „Va fi alături de noi ceva timp de aici înainte și va reprezenta în continuare aproximativ două treimi din volumul vehiculelor noi de pe piață în 2030. Dar acest lucru înseamnă, de asemenea, că cealaltă treime va fi alimentată electric. Dezvoltarea decisivă a e-mobilităţii va fi atunci deja o realitate. Și suntem hotărâți să facem din e-mobilitate noul semn distinctiv al Volkswagen.”

Grupul Volkswagen va lansa peste 30 de vehicule integral electrice noi până în 2025. „Ne așteptăm ca până atunci să ajungem să vindem aproximativ 2 până la 3 milioane de automobile complet electrice pe an. Aceasta va reprezenta o pondere semnificativă – circa 25 la sută – din volumul total al vânzărilor. În consecință, ne intensificăm eforturile și vom un program de investiții de mai multe miliarde de euro”, a declarat Müller.

În același timp, Müller a subliniat: „În ceea ce privește dezvoltarea celulelor de combustie, ne propunem să ne menţinem implicarea și în acest domeniu. Iar atunci când va veni momentul potrivit vom fi pregătiţi”.

Maşinile autonome și tehnologia bateriilor vor deveni competențe de bază al VW

Maşinile autonome constituie un alt element-cheie în transformarea activității de bază. Compania îşi propune să fie activă pe toate segmentele relevante, cu concepte de vehicule autonome pentru transportul privat, precum și soluții de last-mile pentru transportul de persoane și de marfă în marile orașe. Matthias Müller a continuat: „Vehiculele complet autonome cu un sistem automat de conducere dezvoltat in-house vor ieşi pe piață la începutul deceniului următor. Investițiile totale pentru noi soluții de mobilitate autonome se vor ridica la mai multe miliarde de euro”.

Un obiectiv similar este urmărit printr-o altă inițiativă: transformarea tehnologiei bateriilor într-una dintre competențele de bază ale grupului Volkswagen. Această tehnologie este cheia pentru e-mobilitate şi reprezintă 20 până la 30 la sută din valoarea adăugată la vehiculele integral electrice. „Vom avea nevoie de o capacitate a bateriei de 150 de gigawați oră până în 2025 doar pentru propria noastră flotă electrică – ceea ce constituie un volum masiv de achiziție”, a explicat directorul executiv.

Relevanţa economică a acestei probleme este evidentă, iar expertiza tehnologică se va integra cu siguranță în grupul Volkswagen. Müller a subliniat: „Vom examina în detaliu toate opțiunile strategice pentru dezvoltarea tehnologiei bateriilor ca o nouă competență de bază pentru grupul Volkswagen. În acest sens, vom examina întreaga linie de proces – de la materia primă, până la producția de baterii”.

Testele de emisii vor fi evaluate extern de către terțe părți independente

CEO-ul a subliniat înaintea acționarilor lectiile învăţate din trecut: „Am decis, deci, ca principiu general, că în firma noastră testele privind emisiile să fie realizate, pe viitor, extern, de către terțe părți independente. De asemenea, va fi introdusă testarea aleatorie, în condiţii reale de trafic, a comportamentului vehiculelor în ceea ce priveşte emisiile. Cred cu tărie că industria noastră are nevoie de mai multă transparență, mai mult curaj și deschidere în această privinţă. Și de aceea susținem cu fermitate inițiativele politice în acest domeniu.

Rechemările în service prind viteză: Autoritatea Federală pentru Transport Motorizat (KBA) şi-a dat acordul pentru peste 3,7 milioane de vehicule

Autoritatea Federală pentru Transport şi-a dat recent acceptul pentru încă aproximativ un milion de vehicule – în principal modele Golf. Aceasta înseamnă că există acordul pentru peste 3,7 milioane de vehicule afectate, inclusiv modele VW Passat, Tiguan şi Caddy, toate variantele modelului Golf, Exeo SEAT şi ŠKODA Superb, plus diverse modele de Audi, cum ar fi A3, A4 şi Q5. „Ne aşteptăm ca operaţiunile de rechemare în service să se intensifice acum. Zeci de mii de proprietari de vehicule vor fi anunţaţi în următoarele săptămâni și vor fi chemaţi cu maşinile în service. Îi asigurăm pe clienții noștri că vom continua să facem tot ce se poate pentru a depune toate eforturile pentru a executa această campanie cât mai repede, în mod profesionist și satisfăcător.”

„Ne continuăm, de asemenea, eforturile intense pentru a spori compatibilitatea ecologică a modelelor noastre diesel și pe benzină”, ​​a declarat Müller, care a anunțat apoi un alt element crucial legat de motorul cu ardere internă. „Vom dota succesiv noile motoare TSI şi TFSI ale grupului cu filtre de particule pentru benzină. Acest lucru va reduce emisiile de particule cu până la 90 la sută. Până la 7 milioane de autovehicule Volkswagen ar putea fi echipate cu această tehnologie în fiecare an, până în 2022.”

Volkswagen AG a consemnat costuri totale de 16,2 miliarde de euro în urma scandalului provocat de falsificarea emisiilor poluante. Ca urmare, şi-a redus drastic dividendele aferente anului 2015, pentru care a raportat o pierdere netă de 1,58 miliarde de euro, faţă de un profit net de 10,85 miliarde de euro în anul anterior. Compania a înregistrat o pierdere operaţională de 4,1 miliarde de euro, în 2015, chiar dacă veniturile au crescut cu 5,4%, până la 213,3 miliarde de euro, faţă de 202,5 miliarde de euro în 2014.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *