Acasă » Uncategorized » Transelectrica se eficientizează: profit în creștere de 12 ori, venituri mai mici cu 20%

Transelectrica se eficientizează: profit în creștere de 12 ori, venituri mai mici cu 20%

14 noiembrie 2013
Uncategorized
Bogdan Tudorache

CN Transelectrica a raportat pentru primele nouă luni venituri de aproape 1,66 miliarde lei (376 milioane euro), în scădere cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce profitul a urcat de 12,5 ori, la 131,58 milioane lei (29,8 milioane euro), potrivit datelor neauditate.

În intervalul ianuarie-septembrie 2012, veniturile companiei s-au situat la 2,07 miliarde lei, iar profitul a fost de 10,49 milioane lei.

Compania a încasat în primele trei trimestre venituri din exploatare de 1,688 milioane lei (382 milioane euro), în scădere cu 19,9%.

Totodată, activele au coborât cu 6,07%, la 4,64 miliarde lei, de la 4,94 miliarde lei la finele anului trecut.

Cheltuielile totale ale operatorului naţional de transport al energiei electrice au fost mai mici cu 24%, la 1,52 miliarde lei (344 milioane euro), iar datoriile totale au scăzut cu 16,3%, la 2,1 miliarde lei.

Compania de stat avea la finele lunii septembrie capitaluri proprii totale de 2,53 miliarde lei, în urcare cu 4,19%, iar capitalul social a rămas neschimbat, de 1,091 miliarde lei.

Acţiunile companiei au închis şedinţa de tranzacţionare de miercuri la 13,69 lei/titlu, în creştere cu 0,15% faţă de referinţă. La această valoare, capitalizarea operatorului este de un miliard de lei (224 milioane euro).

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *