Acasă » Interes general » Responsabilitate socială – candidaturile anului 2021 la Energynomics Awards

Responsabilitate socială – candidaturile anului 2021 la Energynomics Awards

29 noiembrie 2021
Interes general
energynomics

Continuăm să prezentăm candidaturile anului 2021 la premiile Energynomics, cu secțiunea Premiul pentru responsabilitate socială, o categorie susținută de Wiren. Au fost înscrise opt proiecte. Numai unul dintre ele va fi recompensat în cadrul Galei din 16 decembrie, dar fiecare companie și toți oamenii implicați în aceste proiecte merită respectul nostru și o promovare cât mai largă. Mulțumim tuturor companiilor și personalităților care s-au implicat în acest efort de conturare a imaginii industriei energetice românești în 2021 prin reușitele sale!

a

CEZ România – Maratonul Olteniei

Maratonul Olteniei este un eveniment sportiv care pune Râmnicu Vâlcea pe harta marilor competiții de alergare și MTB. Având ca punct de start Parcul Zăvoi, acesta aduce împreună iubitorii de mișcare în aer liber, interesați de un stil de viață sănătos și deschiși să se implice în cauze cu impact social. Toate taxele de participare sunt dublate de CEZ România și donate unor cauze locale. În 2021, s-au adunat la startul fizic și virtual 631 de concurenți, printre care și sportivi în scaun rulant. De asemenea, evenimentul reunește voluntarii interni și externi (peste 200 în 2019 / 50 în 2021 – în condiții de pandemie).

Ajuns la a IX-a ediție, Maratonul Olteniei s-a născut din dorința companiei de a aduce mai aproape angajații, clienții, partenerii și comunitatea locală, devenind anual locul de întâlnire pentru sportivi și voluntari.

 

CEZ Vânzare – CODE Kids

CODE Kids – Copiii fac coding în bibliotecile publice este un program facilitat de Fundația Progress, are ca scop crearea unei mișcări de coding și STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) în care copiii, tinerii și bibliotecarii din mediul rural își dezvoltă competențele digitale și se implică în viața comunității din care provin prin rezolvarea unor teme digitale creative.

Din 2018, în sprijinul strategiei de digitalizare și adaptare la noile tehnologii, furnizorul de energie și gaze naturale CEZ Vânzare susține dezvoltarea cluburilor de codare din Oltenia. Aproximativ 2.000 de copii din țară, din mediul rural, cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani sunt încurajați să se implice și chiar să urmeze o carieră în tehnologie. Fundația facilitează accesul la un program pe termen lung de formare în competențe digitale printr-o abordare de tip action learning. Bibliotecile publice au un rol central în proiectul CODE Kids, în învățarea tehnologiei și utilizarea Internetului într-un mod practic.

 

CEZ Vânzare – Energiada: Fii Olimpic în Energie

Proiectul face parte din conceptul umbrelă #PromisiuneaVerde, platforma prin care CEZ Vânzare încurajează grija față de resursele oferite de natură și utilizarea optimă a energiei în locuință. Energiada este o continuare firească a campaniei din 2020 #PromisiuneaPentruAcasa care a avut același scop. Toate aceste acțiuni sunt dezvoltate și datorită parteneriatului pe care CEZ Vânzare îl are cu SocialWatt, proiectul european pentru combaterea sărăciei energetice. Principalul obiectiv a fost prezentarea unor măsuri practice de reducere a costurilor lunare de energie și necesare pentru adoptarea unui comportament eficient energetic. Conform unei cercetări derulate de CEZ Vânzare în rândul clienților săi, doar 23% dintre clienți se consideră foarte informați, în schimb, 40% dintre ei se consideră deloc sau foarte puțin informați cu privire la eficiența energetică.

 

Distribuție Energie Oltenia – Ucenic Electrician

Lipsa specialiștilor în domeniu și dorința de a pregăti generația de electricieni a viitorului au determinat lansarea programului “Ucenic Electrician”. Dorința de a atinge un nivel ridicat de performanță și rezultatele obținute până acum reprezintă o dovadă clară că meseria de electrician aduce satisfacții pe termen lung. Prin acest program, compania își dorește să schimbe percepția asupra educației profesionale și să crească diversitatea în industria energetică, prin includerea și asigurarea vizibilității tuturor grupurilor, indiferent de gen, etnie, cultură sau orice altă componentă a identității.

La absolvirea celor trei ani de studii, tinerii înscriși în program vor avea cunoștințe solide teoretice și practice în domeniu, necesare pentru integrarea pe piața muncii și pentru angajarea în companie.

În anul școlar 2020-2021, procesul de învățare a continuat neîntrerupt și Distribuția Oltenia a devenit singurul operator din țară care a susținut școala profesională punând la dispoziție tuturor elevilor instrumentele digitale necesare continuării procesului de învățământ. De asemenea, compania a păstrat intacte fondurile alocate pentru bursele de performanță și a asigurat acest beneficiu pentru primii 5 studenți/clasă. Atelierele de dezvoltare personală s-au mutat în mediul online, unde au fost livrate în continuare aceleași valori.

 

MOL România – Programe extinse de responsabilitate socială

MOL România este cunoscută pentru angajamentul său pe termen lung de a dota spitalele din România. Unul dintre cele mai bune exemple în acest sens este investiția de 425.000 de euro în construcția unui heliport pe acoperișul Spitalului Clinic de Urgență Marie Curie din București, o premieră pentru un spital de pediatrie din România. În total, MOL a donat peste 1,5 milioane de euro sistemului medical românesc în ultimii 2 ani.

Programele MOL România se concentrează și pe alte domenii cheie pentru dezvoltarea societății, cum ar fi educația (Programul MOL pentru Sprijinirea Tinerelor Talente; Programul Permis pentru Viitor; Premiile Mentor) și mediul (Programul Centuri Verzi).

De asemenea, MOL a reușit să păstreze tradiția și să rămână partener la Festivalului de Film Cluj – TIFF 2021 și la UNTOLD 2021, o ediție mult așteptată.

 

Nuclearelectrica – CSR proactiv și transparent

În prima parte a anului trecut, acțiunile de CSR s-au orientat către lupta împotriva răspândirii pandemiei de COVID 19 și către tratarea în regim de urgență a cazurilor în spitalele desemnate de autorități. Pentru anul 2021, Nuclearelectrica analizat principalele preocupări ale românilor legate de domeniile care trebuie îmbunătățite și a ales educația, sănătatea și protecția mediului. Ca urmare, a alocat 15 milioane de lei pentru proiecte de CSR în 2020-2021, în domeniile medical, educațional, social, cultural, protecția mediului.

Într-un gest de responsabilitate față de comunitățile în care își desfășoară activitatea, 50% din bugetul aferent sponsorizărilor (respectiv 5 milioane lei) a fost direcționat în 2021 către comunitatea locală din zona Cernavodă și zonele adiacente.

 

OMV Petrom – Romania Plants for Tomorrow: cea mai mare inițiativă privată de împădurire din România

OMV Petrom își propune să fie parte a soluției în dezbaterea schimbărilor climatice. Pe lângă abordarea acestei probleme în propriile sale operațiuni OMV Petrom a lansat, în 2020, cea mai mare inițiativă de împădurire cu finanțare privată din România, „România plantează pentru mâine”, cu un buget de 4,6 milioane de euro. Aproximativ 1.500.000 de puieți vor fi plantați pe 300 de hectare în perioada 2020-2023. Proiectul își propune să ajute acele comunități afectate de alunecările de teren. În același timp, plantarea contribuie la captarea dioxidului de carbon, pădurile fiind considerate cele mai importante depozite de dioxid de carbon, un element cheie al soluțiilor bazate pe natură la schimbările climatice. Se estimează că fiecare copac plantat ar putea neutraliza în medie 5,5 kg de dioxid de carbon pe an.

Dincolo de plantări, sub umbrela „Plantele România de mâine” au fost lansate și alte inițiative, precum prima platformă de calcul și estimare a potențialului de absorbție de carbon al pădurilor nou plantate, în colaborare cu Forest Design, sau Pădurea Educațională – un proiect pilot pentru elevii înscriși în învățământul tehnic silvic (Colegiul Tehnic Silvic Câmpina) și alte opt școli locale din județul Prahova.

 

Schneider Electric – Programul de asistență pentru angajați

Pandemia de Covid19 ne-a obligat oameni să ne schimbăm modul în care trăim și lucră. Odată cu aceasta, tot mai mulți oameni au început să se confrunte cu un nivel mai ridicat de stres. Schneider Electric a simțit nevoia să ofere ajutor gratuit angajaților săi și familiilor acestora în această perioadă dificilă. Astfel, Programul de Asistență pentru Angajați oferă angajaților Schneider Electric România și familiilor acestora consiliere, consultanță juridică și financiară și servicii de intervenție în situații de criză prin intermediul ComPsych – cel mai mare furnizor mondial de programe de asistență pentru angajați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *