Acasă » Regenerabile » Provocarea beneficiarilor de panouri solare apare după realizarea proiectului

Provocarea beneficiarilor de panouri solare apare după realizarea proiectului

13 octombrie 2022
Regenerabile
energynomics

Piața de furnizare a echipamentelor pentru instalațiile de producere a energiei din surse regenerabile este ”în fierbere”, dar provocarea operării acestor proiecte apare după punerea lor în funcțiune și constă în vânzarea energiei produse, a declarat Mircea Bica, CEO al EnergoPower, în cadrul conferinței „Noul val de regenerabile”, organizate de Energynomics.

”Este un val sau mai degrabă un început de val. Piața e în fierbere, toată lumea caută finanțare, caută panouri. Sunt multe incertitudini legislative, incertitudini legate de termenele de semnare a contractelor de finanțare, de lanțurile de aprovizionare, care încep să dea semnale de întârzieri. Provocarea cea mai mare pe care o văd eu vine după implementare. Care va fi modul lor de exploatare, după ce vor fi puse în funcțiune? Beneficiarii care știu mai puțin acest domeniu vor găsi suficiente resurse specializate astfel încât să le poată exploata într-un mod optim?”, a adăugat Bica.

Pe măsură ce se vor instala tot mai multe panouri fotovoltaice, energia va deveni mai ieftină, nu ”va mai fi un lux”, dar se pune întrebarea cine o va consuma și pe ce piețe va putea fi comercializată.

Potrivit lui Bica, sunt două tipuri de a dezvolta un proiect pus în funcțiune. Primul este reprezentat de exploatarea tehnică a acestuia și constă în întreținerea capacității respective la parametrii proiectați pentru o perioadă cât mai lungă de timp. A doua modalitate de exploatare a panourilor solare constă în operarea comercială, care este cea mai importantă având în vedere volatilitatea prețurilor din piața de energie.

”Cei care vin cu capacități noi pe piață își fac un plan de afaceri pe 2-3 de ani la început, dar cu vizibilitate aproape de zero pentru o perioadă mai mare de zece ani, când nu putem ști care va fi prețul electricității. Business-plan-ul nu poate să stea în picioare atâta timp cât nu există o strategie de a opera din punct de vedere comercial acea capacitate de producție. Cine se va ocupa de vânzarea acelei energii și cui o va vinde?”, a precizat Bica.

DESCARCĂ PREZENTAREA LUI MIRCEA BICA

Din punctul său de vedere, beneficiarii unor capacități mai mari de generare a electricității din surse fotovoltaice pot să se licențieze ca furnizori de energie și să se preocupe de vânzarea acesteia pe piața spot sau pe cea angro, dar vor avea nevoie de cunoștințe pentru a face asta, mai ales dacă vor să obțină profituri.

Conferința „Noul val de regenerabile” a fost organizată de Energynomics, cu sprijinul partenerilor noștri: ABB, BCR, Eaton Electric, EnergoBit, EnergoPower, Enevo Group, Phoenix Contact, Photomate, REI Group, Simtel, Volt, Wiren.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *