Acasă » Electricitate » Profitul Electrica a crescut cu 4% în primele nouă luni

Profitul Electrica a crescut cu 4% în primele nouă luni

18 noiembrie 2014
Electricitate
energynomics

Electrica a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an un profit net consolidat de 306 milioane de lei, cu 12 milioane de lei (4%) mai mare față de cel din perioada similară a anului 2013, excluzând participațiile minoritare transferate. Conform unui comunicat citat de Agerpres, profitul operațional în primele nouă luni din 2014 a fost de 372 milioane de lei, cu 3% peste cel din perioada ianuarie-septembrie 2013.

Veniturile au totalizat 3,558 miliarde de lei, în scădere cu 412 milioane de lei (-10%), față de primele nouă luni din 2013. În același interval de timp, Electrica a reușit o diminuare a cheltuielilor cu 12%, până la 3,186 miliarde de lei. În cel de-al treilea trimestru, profitul net a fost de 109 milioane de lei, cu un plus de 1% față de trimestrul al doilea.

„Din punct de vedere financiar, am continuat direcția de monitorizare strictă și reducere a costurilor, de încadrare în țintele stabilite de către reglementator pentru activitatea reglementată, precum și eficientizarea activității în zona competitivă, în așa fel încât performanțele noastre să ne mențină pe poziția de lider. În perioada analizată, am demarat implementarea unei etape importante din planul de acțiune pentru îmbunătățirea guvernanței corporative. Acum putem spune că avem și avantajul unui nou Consiliu de Administrație, format din profesioniști cu o expertiză dovedită”, a declarat directorul general al Electrica, Ioan Roșca.

Acesta a subliniat că reducerea veniturilor a fost determinată de evoluția consumului, de pierderea unor consumatori ce provocau probleme și de prețurile finale la consumatori.

„Revenind la analiza rezultatelor financiare, explicația scăderii venitului se regăsește în evoluția consumului de energie în linie cu consumul național, în pierderea unor consumatori care ne provocau probleme în zona de lichidități, precum și în prețurile finale la consumatorii din piața competitivă. De remarcat este că, în același timp, am reușit să reducem semnificativ costurile, în primul rând prin achiziția de energie la prețuri mai mici, precum și prin creșterea eficienței în zona cheltuielilor operaționale.

Suntem convinși că prin implementarea unor înalte standarde de guvernanță corporativă la nivelul Grupului, dar și prin continuarea măsurilor de eficientizare a activităților din toate segmentele, Electrica se află pe drumul cel bun și își va atinge ținta, aceea de a fi la nivelul companiilor de top din sectorul de distribuție și furnizare din regiune”, a spus directorul Electrica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *