Acasă » Uncategorized » Profitul E.ON România a crescut semnificativ

Profitul E.ON România a crescut semnificativ

13 noiembrie 2013
Uncategorized
Bogdan Tudorache

Profitul E.ON în România a crescut semnificativ în primele nouă luni ale anului, deşi volumul vânzărilor a fost mai redus. Evoluţia cifrei de afaceri a fost dinamizată şi de procesul de liberalizare a preţurilor pe piaţa energiei şi gazelor naturale, potrivit unui raport prezentat miecuri de grupul german.

E.ON deţine în România operaţiuni de distribuţie şi furnizare de energie electrică şi gaze naturale către aproximativ 3 milioane de clienţi, în 20 de judeţe din Transilvania şi Moldova.

„Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări) al diviziei din România a fost semnificativ mai ridicat datorită creşterii marjelor de profit brut la afacerile retail, reflectând recuperarea unor costuri anterioare cu aprovizionarea cu gaze şi efecte de preţ legate de liberalizarea pieţei energiei şi gazelor”, se arată într-un raport publicat miercuri de E.ON.

Profitul EBITDA al E.ON în UE, excluzând Germania, a urcat cu 10% în primele nouă luni ale anului, de la 1,55 miliarde euro la 1,71 miliarde euro, cu creşteri pe majoritatea pieţelor, excepţie făcând Ungaria.

Vânzările grupului pe aceste pieţe au coborât cu 2% în perioada analizată, la 17,1 miliarde euro.

E.ON a mai precizat că volumul vânzărilor de energie electrică şi gaze naturale din Franţa şi România a scăzut.

Grupul a înregistrat anul trecut în România o cifră de afaceri consolidată de 5,2 miliarde lei (1,2 miliarde euro), iar pentru acest estimează o uşoară scădere, conform Mediafax.

E.ON avea la finele anului trecut aproximativ 6.200 angajaţi în România.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *