Acasă » Petrol și Gaze » Mol crește cu 7% la nouă luni, atinge 143 de benzinării în România

Mol crește cu 7% la nouă luni, atinge 143 de benzinării în România

15 noiembrie 2013
Petrol și Gaze
Bogdan Tudorache

###author###

Mol România a înregistrat o creştere de 7% a vânzărilor de carburanţi în primele nouă luni ale acestui an şi a anunţat deschiderea celei de-a 143-a benzinării locale. Vânzările au crescut cu 8% în trimestrul al treilea, faţă de perioada similară a anului 2012, de la 128 la 138 kilotone de combustibil (kt, inclusiv GPL și lubrifianți). Pe ansamblul primelor nouă luni, volumele de vânzări din România s-au majorat la 373 kt.

Vânzările de motorină din România au urcat cu 8% la nouă luni, la 271 kt, respectriv cu 9% în trimestrul al  treilea, la 100 kt.

Benzina a generat vânzări de 98 kt în primele nouă luni, cu 4% mai mult decât în aceeași perioadă din 2012, volumele din perioada iulie- septembrie fiind de 37 kt, în urcare cu 6%.

Rețeaua de distribuție a MOL România are 143 de benzinării, dintre care opt au fost inaugurate în acest an. Ultima staţie, inaugurată astăzi lângă Drobeta, a necesitat o investiţie de 1,1 milioane de euro.

“Noua noastră benzinărie din Simian, rezultatul unei investiții de 1,1 milioane de euro, este modernă, echipată cu tehnologie de ultimă oră, în concordanță  cu standardele înalte de calitate ale Grupului MOL. Ne extindem astfel prezența în zona de sud a României, pe o arteră importantă, utilizată și pentru tranzitul către Bulgaria și Serbia”, a declarat Kinga Daradics, CEO și Country Chairman al MOL România.

Benzinăria din Simian deserveşte vehiculele în trafic între Drobeta-Turnu Severin și Craiova, iar în continuare către București, pe drumul european E70 – drumul național 6, precum și șoferii care circulă către Timișoara. Benzinăria are o suprafață de 3.900 de metri pătrați și este dotată cu trei pompe multi-produs, inclusiv două pistoale cu alimentare rapidă pentru autovehiculele comerciale.

Grupul Mol, profit operaţional mai mare cu 66%

În pofida mediului extern dificil, caracterizat inclusiv prin marje de rafinare în scădere, Grupul MOL a obținut rezultate pozitive, în timp ce situația financiară a continuat să se consolideze.

Per total, rezultatul EBITDA (profit brut, înainte de dobânzi, impozitare, depreciere şi amortizare) al Grupului MOL, excluzând elementele excepționale, a fost de 158 miliarde HUF, în urcare cu 66% față de trimestrul precedent.

Transformarea rafinăriei Mantova a IES, subsidiara Grupului MOL din Italia, în centru logistic, a determinat o scădere excepțională a valorii activelor și echipamentelor din domeniul rafinării, de 123 miliarde HUF, fără impact asupra fluxului de numerar, producând o pierdere operațională pe segmentul respectiv, care a trecut astfel de la profit net la un rezultat negativ. Cu toate acestea, poziția financiară a Grupului MOL a continuat să se consolideze, întrucât compania a generat un flux operațional de numerar de 364 miliarde HUF în primele 9 luni, cu 2% mai mult decât în intervalul similar al anului 2012. Ca urmare, gradul net de îndatorare a continuat să scadă, până la 20,7%.

“Grupul MOL a obținut rezultate pozitive, chiar în contextul mediului extern dificil cu care se confruntă compania. În segmentul Downstream, am reușit să îmbunătățim evoluția față de 2012 în pofida scăderii evidente a marjelor de rafinare, lucru de care putem fi mândri”, spune Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL.

În segmentul Upstream, am atins un nou reper important în Regiunea Kurdistan a Irakului, când am anunțat că  perimetrul nostru Akri-Bijeel este viabil din punct de vedere comercial… Aș remarca de asemenea poziția bilanțieră solidă, care ne asigură o marjă de manevră extinsă pentru eventuale achiziții. Ne concentrăm pe o abordare mai activă a managementului portofoliului, în special în Upstream, pentru a crea potențial de creștere pe termen scurt.”

Segmentul Upstream (Explorare & Producție) a beneficiat în al treilea trimestru de prețuri peste medie ale hidrocarburilor, după evoluția mai slabă din al doilea trimestru. Având rezultate semnificativ mai bune decât piața, segmentul Downstream (Rafinare & Marketing) și-a îmbunătățit performanța și a obținut unul din cele mai bune rezultate trimestriale din ultimii trei ani.

Rezultatul a fost înregistrat pe fondul continuării declinului marjelor de produs și scăderii diferenţei dintre cotațiile ţiţeiului Brent şi ale celui tip Ural.

Aceste efecte negative au fost însă devansate în principal de creșterea volumelor de vânzări, care au depășit chiar și ratele uzuale de creștere sezonieră, de majorarea gradului de utilizare a rafinăriilor, cu avantajele de cost asociate, precum și de marjele mai bune în sectorul petrochimic.

Evoluția mai bună a segmentului Gas Midstream (Transport de gaze) s-a datorat în principal variațiilor sezoniere care au condus la diminuarea pierderilor pe partea de tranzacții cu gaze din Croația. Rezultatul operațional (clean CCS EBITDA – excluzând elementele speciale și fluctuațiile de prețuri) a crescut cu 20% în comparație cu trimestrul anterior, la 138 miliarde HUF.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *