Acasă » Petrol și Gaze » MOL a cumpărat cu 375 milioane de dolari 14 perimetre petrolifere de la Wintershall

MOL a cumpărat cu 375 milioane de dolari 14 perimetre petrolifere de la Wintershall

13 decembrie 2013
Petrol și Gaze
Bogdan Tudorache

Grupul ungar de petrol şi gaze MOL, prezent în România pe piaţa distribuţiei de carburanţi, a cumpărat pentru 375 milioane de dolari 14 perimetre petrolifere în Marea Nordului de la compania Wintershall, controlată de grupul germen BASF.

„Tranzacţia are o valoare strategică întrucât grupul MOL intenţionează să îşi îmbunătăţească experienţa de operare în larg şi să obţină noi creşteri în această regiune, dar generează în acelaşi timp o majorare imediată a rezervelor precum şi a perspectivelor producţiei pe termen mediu”, potrivit unui comunicat al grupului ungar.

Prin această achiziţie, MOL vizează menţinerea şi creşterea producţiei de hidrocarburi.

Pe lângă tranzacţie, MOL şi Wintershall au semnat un memorandum strategic de cooperare pentru a dezvolta parteneriatul şi a urmări oportunităţi comune în sectorul de explorare şi producţie atât în Marea Nordului, cât şi în zona Orientului Mijlociu.

Grupul MOL are operaţiuni în peste 40 de ţări şi aproximativ 28.000 de angajaţi în întreaga lume.

Wintershall este o subsidiară a BASF Ludwigshafen, activă în sectorul explorării şi producţiei de petrol şi gaze naturale. Compania are peste 2.500 de angajaţi în 40 de ţări şi este cel mai mare producător de petrol şi gaze din Germania.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *