Acasă » Electricitate » Marile companii energetice de la BVB obțin scoruri excelente în Carta Albă a Comunicării

Marile companii energetice de la BVB obțin scoruri excelente în Carta Albă a Comunicării

10 octombrie 2017
Dezvoltare profesională
energynomics

Nuclearelectrica a obţinut punctaj maxim în evaluarea calităţii comunicării cu investitorii realizată de Bursa de Valori Bucureşti. Cu excepţia societăţilor aflate în insolvenţă sau în reorganizare judiciară (între care Energopetrol, Condmag, Dafora), companiile energetice au înregistrat punctaje excelente, cu Conpet, Electrica, OMV Petrom, Transelectrica, Romgaz şi Transgaz adunând minim 9 puncte, din 10 posibile.

PetrolExportImport şi Oil Terminal se plasează între contra-performeri, cu scoruri de 1,75 – respectiv 4 din 10. La fel, Uztel, obţine abia trei puncte în evaluarea BVB. Rompetrol Rafinare şi Rompetrol Well Services au şi ele rezultate modeste (6,75 – în ambele cazuri), trase în jos de lipsa reacţiei pe mail în urma solicitării de informaţii din partea unui investitor-test.

Bursa de Valori București a publicat a treia ediție a Cartei Albe a Comunicării Companiilor Listate, rezultat al unei analize realizate în intervalul august-septembrie cu scopul de a evalua calitatea și corectitudinea informațiilor furnizate de emitenții listați pe piața principală a BVB.

Scopul Cartei Albe este să evidențieze cele mai bune practici ale companiilor listate în comunicarea cu investitorii și, în același timp, să identifice punctele slabe pentru a oferi companiilor suficiente informații astfel încât să-și îmbunătățească website-urile, precum și modul în care interacționează cu investitorii.

Au fost evaluate 85 de companii autohtone listate la Bursa de Valori București, iar analiza a fost compusă din două dimensiuni complementare: evaluarea calitativă și matricea evaluării. Pentru a urmări progresele realizate de companii, a fost utilizat un sistem de punctaj și evaluare aproape identic celui din evaluarea anterioară (mai 2017). Toți emitenții au fost evaluați pe o scală de 10 puncte, care a inclus elemente precum: ușurința în utilizarea website-ului, ușurința în a găsi informații despre relația cu investitorii, acces egal la informații atât pentru investitorii vorbitori de limba română, cât și pentru vorbitorii de limba engleză, acuratețea și completitudinea informațiilor furnizate, informații cu privire la listarea companiei, precum și promptitudinea și acuratețea răspunsului oferit prin e-mail la o întrebare legată de relația cu investitorii.

Față de analiza anterioară, s-a dublat numărul companiilor care au înregistrat un scor maxim, de 9-10 puncte, ajungând la 17 emitenți, care reprezintă 20% din toate companiile cotate la bursă.

Lista completă a concluziilor, precum și evaluările individuale ale companiilor, pot fi găsite în a treia ediție a Cartei Albe a comunicării companiilor listate, disponibilă AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *