Acasă » Electricitate » Italia va mări bonusul pentru mașini electrice la maximum 13.750 de euro

Italia va mări bonusul pentru mașini electrice la maximum 13.750 de euro

3 ianuarie 2024
Electricitate
energynomics

Guvernul italian analizează un plan cu o valoare totală de 930 de milioane de euro, pentru a-i încuraja pe cetățeni să renunţe la autoturismele cu motoare pe benzină sau motorină în schimbul vehiculelor electrice, potrivit unui proiect de document consultat de Bloomberg.

Pachetul, care în prezent este analizat de Ministerul italian al Industriei, prevede stimulente financiare de până la 13.750 de euro care să permită cetăţenilor cu un venit anual mai mic de 30.000 de euro să trimită la casare automobilele de tip Euro 2, care au o vechime de peste 20 de ani, în favoarea unor automobile electrice noi.

Potrivit documentului consultat de Bloomberg, obiectivul planului ar fi acela de a „transforma parcul auto din Italia, care este unul din cele mai vechi din Europa, cu cel puţin 11 milioane de vehicule Euro 3 şi chiar mai vechi”. De asemenea, planul ar „sprijini familiile cu venituri reduse în a-şi achiziţiona un autoturism produs în Italia”, se mai arată în document, potrivit Agerpres.

Un purtător de cuvânt de la Ministerul italian al Industriei a dezvăluit că planul urmează să fie prezentat la o întâlnire cu reprezentanţii industriei auto, care va avea loc în data de 1 februarie.

În 2023, înmatriculările de autoturisme în Italia au crescut cu 19%, până la 1,57 milioane de unităţi, potrivit datelor publicate de Ministerul Transporturilor. Cu toate acestea, cota de piaţă a automobilelor electrice este mai mică în Italia decât în alte mari economii europene.

În paralel, după mai mulţi ani de creştere a vânzărilor, încep să se răspândească semnalele referitoare la o încetinire a vânzărilor de automobile electrice în Europa. Constructorul german Audi, o marcă din portofoliul Volkswagen, a decis să îşi revizuiască planurile referitoare la lansarea de noi vehicule electrice, în ideea de a evita să pună presiuni pe fabrici şi pe dealeri în contextul încetinirii vânzărilor. De asemenea, în luna octombrie a anului trecut, directorul financiar de la Mercedes-Benz Group AG descria concurenţa de pe piaţa automobilelor electrice drept una „brutală” şi nesănătoasă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *