Acasă » Petrol și Gaze » GNC şi biogazul, soluțiile de tranziție către reducerea emisiilor de CO2

GNC şi biogazul, soluțiile de tranziție către reducerea emisiilor de CO2

25 octombrie 2023
Petrol și Gaze
energynomics

Gazul natural comprimat (CNG) şi în special biogazul vor rămâne, pentru o perioadă lungă de timp,  soluțiile de tranziție către reducerea emisiilor de dioxid de carbon, a declarat miercuri directorul general al companiei de transport Blue River, Alexandru Păun, la o conferință de specialitate.

„Credem că gazul natural comprimat şi în special biogazul vor rămâne pentru o perioadă lungă de timp o soluție de tranziție către reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Din punctul meu de vedere, pentru a ajunge la zero emisii de dioxid de carbon, ar trebui să ne întoarcem la căruță – cred că niciunul dintre noi nu îşi doreşte lucrul acesta. Şi atunci trebuie să facem în aşa fel încât să lucrăm cu ce avem în prezent. Gazul natural comprimat ne-a dovedit că poate fi utilizat pe distanțe lungi, fără niciun fel de problemă. Noi avem camioane care au parcurs 30.000 km într-o lună, în iunie sau iulie 2020”, a menționat Alexandru Păun.

El a precizat că gazul natural comprimat reduce cu 90% particulele în suspensie (PM 2,5, PM 10, n.r.), iar emisiilor de NOx (emisiile de oxizi de azot, n.r.) cu 53%.

„Am făcut o experiență. Dacă vom sta într-o hală cu un camion diesel, cu motorul pornit, după o perioadă foarte scurtă de timp vom dori să ieşim afară, deoarece nu putem să mai respirăm. Cu un camion cu gaz natural comprimat într-o hală am putut să respir la țeava de eşapament al camionului. Trebuie să stai doar un pic mai departe, să nu te frigă foarte tare, pentru că arderile sunt un pic mai puternice la camioanele cu gaz natural comprimat, dar poți respira – şi am putut să stau în acea hală foarte mult timp. Deci, tehnologia este matură. Gazul natural comprimat a dovedit de-a lungul timpului că este o soluție, un combustibil alternativ pe care te poți baza”, a mai spus Alexandru Păun, citat de Agerpres.

În opinia sa, „electricul, cel puțin pentru moment şi pentru perioada următoare, un timp scurt şi mediu”, nu va putea face față distanțelor lungi.

„Poate fi utilizat cu succes – şi asta facem noi astăzi, pe distribuție locală şi regională. Sunt producători care prezintă ca alternativă unele camioane pe distanțe lungi, dar infrastructura este inexistentă”, a adăugat Păun.

„Zece stații de alimentare cu gaz natural comprimat au fost deschise pe coridorul Arad – Constanța, unul dintre cele mai tranzitate trasee rutiere din România, în urma unei investiții de 6,5 milioane de euro. Obiectivul Asociației Gazului Natural pentru Vehicule este să ajungă la cincizeci de stații funcționale, până în 2030, pentru creşterea sustenabilă a transporturilor din România şi reducerea poluării în marile aglomerări urbane”.

Potrivit sursei citate, cei mai mari jucători din piața transportului comercial, Scania şi Iveco, au în oferta lor o gamă de vehicule alimentate cu CNG, atât pentru transportul urban şi regional de marfă, cât şi pentru transportul frigorific, hooklift, colectarea deşeurilor sau transportul containerelor BDF.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *