Acasă » Electricitate » Distribuţie » Furnizorii apelează la recuperatorii de creanțe pentru a evita deconectarea gospodăriilor datoare

Furnizorii apelează la recuperatorii de creanțe pentru a evita deconectarea gospodăriilor datoare

6 aprilie 2015
Distribuţie
energynomics

Furnizorii de energie electrică pentru sectorul reglementat al consumatorilor casnici apelează la companiile de recuperare de debite restante și nu la deconectarea și reconectarea clientului, operațiune care ar costa mai mult, scrie economica.net. În România, peste 12% din consumatorii casnici de electricitate plătesc tarife sociale.

Reprezentanții CEZ au spus pentru portalul amintit că “debitele deconectabile sunt mai întâi de toate preavizate, iar debitele neachitate cu o vechime de la scadenţă mai mare de 60 de zile ajung la firmele de recuperare”. Dacă e să se ajungă la o soluție judiciară, termenul este de minimum 120 de zile pentru firme și 150 de zile pentru gospodării. Doi dintre actorii majori ai pieței de distribuție și furnizare, CEZ și Enel, beneficiază de serviciile Coface și Eos KSI.

„Se apelează la suportul lor după expirarea termenului de plată și derularea proceselor interne de recuperare (precum preavizarea și întreruperea furnizării cu electricitate), pentru orice tip de client (persoană fizică sau juridică), independent de valoarea sau vechimea creanţei”, spun cei din Enel pentru economica.net.

„Cu titlu de excepţie, în anumite situaţii, societăţile de furnizare apelează la suportul firmelor de recuperare creanţe chiar şi independent de derularea proceselor interne menţionate, întrucât procesele menţionate (preavizare şi deconectare) presupun costuri suplimentare pentru client”, mai arată Enel, preluat de economica.net.

Totuși, actul normativ care conține măsurile pe care furnizorul le poate lua în cazul facturilor neplătite la termen (ordinul 64/2014), permite următoarele: aplicarea penalităţilor de întârziere specificate în contract; limitarea furnizării energiei electrice, dacă este prevăzută în contract; transmiterea unui preaviz pentru întreruperea alimentării cu energie electrică; la cererea clientului final, furnizorul poate negocia cu acesta, în perioada de preaviz, (re)eşalonarea sumelor datorate de clientul final; întreruperea alimentarii cu energie electrică a locului de consum cu condiţia să fie îndeplinite măsurile prevăzute mai devreme; rezilierea contractului de furnizare a energiei electrice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *