Acasă » Interes general » FMI renegociază cu guvernul calendarul liberalizării prețului gazelor

FMI renegociază cu guvernul calendarul liberalizării prețului gazelor

28 ianuarie 2014
Interes general
Bogdan Tudorache

Delegaţia Fondului Monetar Internațional (FMI) şi reprezentanţii Agenției Naționale pentru Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) discută amânarea calendarului de liberalizare a pieţei gazelor pentru marii consumatori.

„FMI a cerut ca ANRE să evalueze, rapid, până la 1 aprilie, riscurile pe cele două scenarii (accelerarea sau amânarea calendarului) pentru a putea vedea ce este mai bine pentru industrie. Din calculele ANRE a reieşit că amânarea cu un an solicitată de marii consumatori nu-şi mai are rostul din cauza ieftinirii importurilor, pe fondul scăderii dramatice a cererii. Practic, în 2014, doar 20% din piaţă mai reprezintă consumul agenţilor economici rămaşi în piaţa reglementată, care vor fi liberi să-şi aleagă furnizorul din trimestrul IV al acestui an”, au declarat pentru Bursa.ro surse apropiate discuției.

În 2014 România va importa doar 15% din necesarul de gaze destinat consumului, faţă de circa 20%  în 2013, iar scăderea cotaţiilor internaţionale va face ca preţul gazelor să ajungă la un nivel foarte apropiat (circa 340 de dolari/ 1.000 mc) de tariful producţiei interne chiar la jumătatea anului şi nu în trimestrul IV, susțin sursele citate. În prezent, gazele de import costă în jur de 380 de dolari pe mia de metri cubi, iar tendinţa este de scădere.

SURSA

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *