Acasă » Electricitate » Florin Spătaru: Uzina Ford din Craiova vizează un viitor electric, tranziția către electro-mobilitate – un obiectiv important

Florin Spătaru: Uzina Ford din Craiova vizează un viitor electric, tranziția către electro-mobilitate – un obiectiv important

14 mai 2022
Electricitate
Bogdan Tudorache

Ministrul Economiei, Florin Spătaru, s-a întâlnit vineri cu Președintele Ford România Josephine Payne și alți membri din conducerea companiei pentru a discuta despre soluțiile pe care industria auto le poate implementa pentru a depăși criza semiconductorilor şi dependența de materiale critice existentă în Europa, precum și despre oportunitățile pe care le oferă tranziția către electromobilitate, se arată într-un comunicat remis Energynomics.

„Am avut astăzi ocazia de a continua excelentul dialog cu managementul companiei Ford, într-un moment extrem de important atât pentru companie cât și pentru Craiova. Sunt foarte încrezător în planurile pentru fabrica de la Craiova sub conducerea Ford Otosan, odată ce transferul de proprietate este finalizat. Uzina din Craiova vizează un viitor electric, iar tranziția către electro-mobilitate este un obiectiv important pe care eu, ca Ministru al Economiei îl susțin cu toate eforturile”, spune Florin Spătaru.

Josephine Payne, președinte Ford România, susține că Ford Craiova trece prin cea mai bună perioadă, în pofida dificultăților legate de semiconductori și de războiul din Ucraina și pregătește tranziția spre electrificare.

„Această vizită confirmă încă o dată parteneriatul strâns dintre Ford și Guvernul României și marchează un alt pas important către construirea unui viitor mai puternic pentru industria auto locală. În timpul vizitei de astăzi am profitat de oportunitatea de a-l informa pe Ministrul Spătaru despre modul în care activitatea noastră se transformă și despre provocările cu care se confruntă industria noastră în prezent.

”În pofida contextului actual, ne concentrăm eforturile asupra viitorului strălucit al fabricii din Craiova, care va continua să joace un rol-cheie în planurile Ford de a crea un viitor sustenabil complet electric. Procesul de transfer al proprietății de la Ford la Ford Otosan este în curs de desfășurare și, așa cum s-a menționat anterior, ne așteptăm ca acesta să fie finalizat în al treilea trimestru”, afirmă Josephine Payne.

În paralel, uzina din Craiova se pregătește să lanseze în 2023, respectiv 2024, producția a trei noi modele: Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier (ambele produse în variante electrice și pe combustie internă), precum și  Ford Puma complet electric.  

„România are o producţie semnificativă în industria auto, unde avem cele două mari fabrici şi, de asemenea, o industrie orizontală foarte bine dezvoltată. Până la urmă, industria auto generează peste 24% din PIB-ul României”, adaugă ministrul Spătaru.

În cadrul vizitei la fabrica Ford s-a discutat despre soluțiile ce pot fi implementate pentru reducerea blocajelor pe lanțurile de aprovizionare și despre oportunitățile și provocările legate de dezvoltarea viitoare a fabricii.

Pe 14 martie compania Ford a anunțat că ​joint-venture-ul Ford Otosan va prelua uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, în urma unui transfer de proprietate.

Ford a declarat că a investit aproximativ 2 miliarde euro la Craiova și a produs un milion de vehicule si peste 1,5 milioane de motoare de la preluarea acesteia in 2008.

Faptul ca Ford Otosan va fi noul proprietar al fabricii din Craiova va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice și va avea un efect extins și eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul rețelei de furnizori.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *