Acasă » Electricitate » Enel recalculează facturile compensate; consumatorii ar putea primi înapoi sub 10 lei, în medie

Enel recalculează facturile compensate; consumatorii ar putea primi înapoi sub 10 lei, în medie

1 februarie 2022
Consumatori
energynomics

Enel recalculează facturile compensate deja, astfel încât să reflecte şi ultimele acte normative aprobate la finalul anului trecut, care reglementează aplicarea TVA, iar consumatorii ar putea primi înapoi sub 10 lei, în medie.

„Clienţii Enel Energie şi Enel Energie Muntenia eligibili beneficiază de prevederile schemei de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale în sezonul rece 2021-2022, fapt reflectat şi în facturile emise în lunile decembrie şi ianuarie, aferente perioadei de consum noiembrie, decembrie şi parţial ianuarie. Pentru consumurile care s-au încadrat în schema de compensare la energie electrică, cele două companii de furnizare din cadrul Enel vor storna facturile deja emise cu schema de sprijin, pentru a reflecta pe deplin modul de calcul menţionat în actele legislative, în contextul modificării succesive a acestora”, se arată într-un comunicat al companiei, potrivit Agerpres.

Astfel, facturile emise de Enel Energie şi Enel Energie Muntenia în lunile decembrie şi ianuarie, aferente consumurilor perioadei noiembrie 2021 – ianuarie 2022, ce conţin schema de compensare pentru consumul de energie electrică, au început să fie stornate încă de săptămâna trecută. Ulterior, cei doi furnizori vor emite facturile recalculate aferente perioadei menţionate.

Pentru clienţii beneficiari ai schemei de compensare la electricitate care au plătit facturile în cauză, furnizorii Enel vor scădea valoarea acestor facturi din valoarea celor emise pe baza metodei de calcul ajustate.

Potrivit informaţiilor obţinute de Agerpres, este vorba despre modul în care se aplică TVA în facturi, măsură reglementată la finalul lunii decembrie 2021. Astfel, consumatorii ar putea primi înapoi o sumă sub 10 lei, în medie, în funcţie de valoarea facturii.

„Furnizorii Enel depun toate eforturile pentru a reflecta în facturi beneficiile acordate prin schema de compensare şi îşi asigură clienţii că vor continua să aplice acest sprijin, în conformitate cu reglementările în vigoare”, se mai arată în comunicatul Enel.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *