Acasă » Interes general » EFdeN lansează strângerea de fonduri pentru a reprezenta România la Solar Decathlon 21/22

EFdeN lansează strângerea de fonduri pentru a reprezenta România la Solar Decathlon 21/22

energynomics

Echipa EFdeN lansează o strângere de fonduri în valoare totală de 300.000 euro, destinată tuturor companiilor, instituțiilor și persoanelor fizice care vor să susțină echipa pentru a putea reprezenta România la competiția internațională de case sustenabile, arhitectură și tehnologii integrate, Solar Decathlon Europe. Competiția are loc anul acesta în Wuppertal, Germania, în perioada 20 mai – 3 iulie 2022, iar echipa EFdeN este singura echipă participantă din România. Donațiile pot fi efectuate pe site-ul asociației și vor acoperi transportul prototipului EFdeN VATRA până în Germania și nevoile logistice din cadrul competiției.

Echipa EFdeN formată din 44 de studenți participă anul acesta la competiția globală cu prototipul EFdeN VATRA, un nou model de locuință sustenabilă care facilitează formarea de comunități, inspirat chiar de vatra românească. Proiectul răspunde temei competiției de regenerare urbană și propune 3 module de unități de locuit, adaptate stilului de viață modern, și un modul de seră. Acestea pot fi aranjate în jurul unor spații comune și prefabricate pentru a răspunde oricărui context urban. EFdeN VATRA integrează materiale prietenoase cu mediul, tehnologii noi – de la energie regenerabilă, la sistem de automatizare pentru controlul inteligent al casei – și soluții de economie circulară pentru a reduce cât mai mult amprenta de mediu a locuinței.

Cum poți ajuta și tu EFdeN să reprezinte România la cea mai mare competiție de case solare și tehnologii integrate?

Pentru a ajunge la competiție, echipa are de parcurs 2.000 de kilometri cu un cost de 150 de euro pentru fiecare kilometru, care îi aduce mai aproape de destinația finală: competiția Solar Decathlon Europe.

În total, echipa va fi plecată timp de 43 de zile, timp în care studenții vor trece prin mai multe faze și probe ale competiției:

  • faza de asamblare a casei de 15 zile
  • o perioadă de monitorizare de 7 zile
  • o perioadă de prezentări către publicul larg, jurii și specialiști de 14 zile unde sunt așteptați 200.000 de vizitatori
  • dezasamblarea în 7 zile

Campania a fost lansată în cadrul unei conferințe de presă organizată la Institutul URBAN INCERC, unde a fost desfășurată și prima etapă a competiției: construirea prototipului EFdeN VATRA, pentru a fi testat înainte de a ajunge în Germania.

 

EFdeN

Un grup de studenți din București, România, și-au imaginat o lume cu comunități durabile în care oamenii trăiesc o viață de înaltă calitate. Ei au crezut că sustenabilitatea este pentru oricine. Așa a început povestea EFdeN.

Numele EFdeN provine de la f[N] – unde N este Natura. Natura este în centrul a tot ceea ce face echipa. EFdeN este un ONG educațional care ajută studenții și tinerii profesioniști să-și găsească o direcție profesională, printr-un proces de învățare practică, complementar celui universitar. Plecând de la participarea la Solar Decathlon, EFdeN este implicat în tot ceea ce ține de sustenabilitate în România, de la legislație și elaborarea politicilor până la educație și dezvoltarea orașelor.

Pe scurt

  • 10+ proiecte implementate cu peste 1000 de voluntari
  • 50+ premii
  • Peste 300 de companii partenere implicate

Solar Decathlon

Într-o lume care se confruntă cu schimbări climatice, Solar Decathlon este o competiție colegială care a inspirat mii de studenți din întreaga lume să intre în forța de muncă în domeniul energiei regenerabile de la lansarea sa în 2002. Astăzi, cele 10 concursuri care stau la baza Solar Decathlon provoacă studenții să proiecteze și construiască clădiri de înaltă performanță, cu emisii scăzute de carbon, care atenuează schimbările climatice și ne îmbunătățesc calitatea vieții printr-o mai mare accesibilitate, reziliență și eficiență energetică. Câștigătorii sunt acele echipe care îmbină cel mai bine arhitectura, ingineria și inovația cu sustenabilitatea.

Susținători

  • Am ales să susținem acest proiect generos cu oameni tineri care doresc să se dezvolte în această direcție foarte importantă care este sustenabilitatea – Mihai Boldijar, Director General Bosch România
  • Îi susținem pentru că sunt foarte inovativi și inventivi – Ghiocel Popescu, Director Regional Foerch România
  • Aș vrea să descriu conceptul casei în 3 cuvinte: inovație, sustenabilitate și creativitate […] Proiectul răspunde la 2 probleme majore, tranziția energetică și transformarea digitală – Gabriela Tudorache, HR & Communication Director TIAB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.