Acasă » Petrol și Gaze » Concordia lansează Studiul privind impactul tehnologiei asupra sectoarelor auto și de petrol și gaze

Concordia lansează Studiul privind impactul tehnologiei asupra sectoarelor auto și de petrol și gaze

24 iunie 2022
Interes general
Bogdan Tudorache

Confederația Patronală Concordia lansează raportul de cercetare a impactului tehnologiei asupra a două dintre cele mai importante sectoare ale economiei românești, sectorul auto și cel de petrol și gaze.

Pandemia COVID 19 a accelerat ritmul transformării și automatizării și se estimează că progresul tehnologic va duce la transformarea sau dispariția a milioane de locuri de muncă la nivel global. Confederația Patronală Concordia a vrut să afle  care e impactul revoluției 4.0 asupra locurilor de muncă și a abilităților din cele două domenii în Romania. Studiul prezintă ocupațiile cele mai expuse riscului, abilitățile de care nu va mai fi nevoie în viitor, noile oportunități care se deschid și ce poate facilita tranziția spre slujbele viitorului.

Cercetarea a fost realizată cu asistența KPMG și IPSOS, și face parte din proiectul „Renewed social dialogue for the new world of work. Job transitions & digitalization in two industrial sectors in CEE countries – Romania, Hungary, Slovakia. WorkTransitionCEE“, un proiect cofinanțat de Uniunea Europeană.

Analiza calitativă a fost realizată prin intervievarea a 109 manageri din cele două industrii și 1.713 angajați și a relevat 96 de ocupații aflate în potențial risc din cauza revoluției digitale, în cele patru companii care au participat.

Fiecare dintre cele două industrii are o serie de factori ce le influențează schimbarea. Pentru industria auto, bateriile electrice și mobilitatea hibrid, conectivitatea și digitalizarea și criza semiconductorilor sunt o parte dintre trendurile care generează transformarea modului în care se muncește, iar pentru sectorul petrol și gaze, îmbătrânirea forței de muncă, fluctuațiile de prețuri și decabornizarea sunt printre motivele principale.

Deși destul de familiarizați cu importanța în creștere a impactului tehnologic în industriile lor, angajații nu sunt pe deplin conștienți de impactul acestuia la propriul loc de muncă. Aproape două treimi (64%) dintre angajați știu cât de importantă e tehnologia, dar doar 5% dintre lucrătorii intervievați au fost de acord că industriile lor ar putea avea nevoie de mai puțini angajați pentru a performa. Conform studiului, 6 din 10 angajați apreciază schimbările tehnologice ca fiind necesare și că implementarea lor se face într-un ritm potrivit. Totuși, mai mult de o treime (35%) simt că ritmul este prea rapid și mai puțin de 10% (în principal în industria petrolului și gazelor) cred că este cumva prea lent.

Cercetarea a relevat că în ambele sectoare va exista un declin al abilităților manuale, dar și a celor legate de manipulare, prelucrarea datelor, raportare și a celor care vizează activități repetitive. Competențele cheie despre care se așteaptă să aibă o importanță mai mică în viitor în industria Auto sunt: ​​acuitatea vizuală, comunicare, control precizie, atenție selectivă, dexteritate manuală, rezistență și monitorizare, iar cele mai afectate ar putea fi slujbele din departamentele de Logistică, Întreținere și Controlul Calității.

În cazul industriei de Petrol și Gaze, abilitățile care vor avea o pondere din ce în ce mai mică sunt cele legate de ascultarea activă, coordonare, controlul calității, analiză, gândire critică și persuasiune, care vor genera schimbări în operațiunile de suport și administrative, în expediție și rafinărie.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *