Acasă » Electricitate » CEZ acuză reducerea numărului de certificate verzi pentru pierderile din România

CEZ acuză reducerea numărului de certificate verzi pentru pierderile din România

1 iulie 2015
Electricitate
Bogdan Tudorache

Grupul CEZ România a înregistrat în 2014 pierderi în valoare de 871,685 milioane de lei, în comparaţie cu un profit net de 220 de milioane de lei, în 2013, a declarat, marţi, Karel Kral, Chief Financial Officer al companiei, citat de Agerpres. Pierderile au avut drept cauză “schimbările bruşte” din sistemul de sprijin pentru producerea energiei din surse regenerabile. Astfel, compania a fost forţată să reevalueze activele parcului eolian, ceea ce a dus la o pierdere de 743,768 milioane de lei.

“Dat fiind contextul extern dificil creat de schimbările legislative în sectorul producţiei de energie din surse regenerabile, a fost o mare realizare pentru noi, ca echipă, să păstrăm stabilitatea grupului. În 2014, am fost nevoiţi să fim mai atenţi la procese şi costuri interne, pentru a compensa pierderea neprevăzută, prilejuită de schimbările consistente ale schemei suport pentru producerea energiei din surse regenerabile din 2013”, a explicat Martin Zmelik, country manager şi preşedinte al Directoratului CEZ România.

Grupul CEZ România a înregistrat, la sfârşitul anului trecut, un profit înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii şi amortizării (EBITDA) de 478,970 milioane de lei, în scădere cu 452,194 milioane de lei faţă de 2013. Scăderile au fost înregistrate în activitatea de producţie a energiei eoliene (565,815 milioane de lei), fiind cauzate în principal de neprimirea certificatelor verzi pentru Fântânele Vest (Tomis Team) şi Cogealac (Ovidiu Development).

EBITDA rezultat din activităţile de distribuţie şi furnizare a crescut cu 82,384 milioane de lei faţă de anul trecut, în principal datorită colectării creanţelor restante de la Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi de la Poşta Română.

Cantitatea de energie distribuită consumatorilor finali a fost de 6.316 GWh, ceea ce reprezintă o uşoară scădere faţă de anul precedent, ca urmare a scăderii consumului de energie, în special în zona consumatorilor non-casnici.

La sfârşitul anului 2014, societatea CEZ Vânzare furniza energie electrică unui număr de 1.417.711 locuri de consum, din care 71.571 de locuri de consum la clienţi eligibili, 4.798 de locuri de consum la clienţi non-casnici, care beneficiază de serviciul universal, 11.418 locuri de consum la clienţi non-casnici, care nu au uzat de dreptul de eligibilitate şi nu au solicitat să beneficieze de serviciul universal, şi 1.329.924 de locuri de consum la clienţi casnici.

Cheltuielile de investiţii pentru întregul Grup au ajuns la o valoare de 223,652 milioane de lei. Investiţia a fost utilizată în principal pentru modernizarea reţelei de distribuţie, în timp ce o mare parte din investiţiile în producţia de energie au fost finalizate în 2013.

Pe parcursul anului 2014, CEZ Distribuţie s-a concentrat pe îndeplinirea planului de investiţii aprobat de ANRE pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor de distribuţie. Valoarea totală a investiţiei în reţeaua electrică a fost de 207,102 milioane de lei.

În principal, investiţiile au fost în reţeaua de joasă tensiune (72,8%) şi în reţeaua de medie tensiune (20,3%), majoritatea fiind legată de programele realizate pentru reducerea pierderilor din reţea. Obiectivele anului 2014 legate de îmbunătăţirea operaţiunilor şi dispecerizare, îmbunătăţirea indicatorilor de calitate (SAIFI şi SAIDI) şi îmbunătăţirea activităţii de citire a contorului au fost realizate, au menţionat reprezentanţii grupului.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *