Acasă » Electricitate » Aurel Nicodin (Celestica): Pregătim un parc fotovoltaic de 1,6MW, un proiect de trigenerare și energie geotermală

Aurel Nicodin (Celestica): Pregătim un parc fotovoltaic de 1,6MW, un proiect de trigenerare și energie geotermală

15 octombrie 2021
Digitalizare
Bogdan Tudorache

Celestica, o companie multinațională cu sediul central în Toronto, Canada, este prezentă în peste 30 de amplasamente din America, Asia și Europa. Operațiunile de la Oradea au început în 2005, a spus Aurel Nicodin, Manager Energetic, Celestica, în cadrul conferinței „Digitalizare și Eficiență energetică – Oradea”, organizate de Energynomics. Compania are în proiect un parc fotovoltaic de 1,6MW și a efectuat deja numeroase măsuri de eficientizare a consumului, a spus el.

În cadrul noului proiect fotovoltaic cu o capacitate instalată de 1,6MW se va realiza o reducere a consumului de la rețea de 2.611 MWh/an sau 13,6% din consumul anual, iar amortizarea va fi obținută în doar 6 ani. Celestica are în plan și un proiect în trigenerare, încă în analiză. ”Avem intenția să combinăm trigenerarea cu utilizarea energiei geotermale aflate într-un sit apropiat de noi, la 800 de metri”, a spus Nicodin.

Celestica Oradea are 1.600 de angajați și deservește peste 20 de clienți, în domeniul fabricării echipamentelor electronice. Diviziile Celestica activează în cadrul energiei regenerabile, sectorului industrial, serverelor pentru stocare de date și domeniului medical. Printre activități se numără printarea complexă de plăci electronice, servicii de reparații a plăcilor electronice și asamblarea automată. Plăcile sunt testate în cadrul unor laboratoare de analiză și defecte.

Printre procesele principale ale sistemului operațional al Celestica se numără și o fabrică digitalizată, care utilizează tehnologia digitală pentru conectarea echipamentelor și colectarea de date analitice pentru îmbunătățirea performanței și eficienței energetice, a mai spus Aurel Nicodin. ”Soluțiile inteligente urmăresc îmbunătățirea performanței și eficienței energetice”, a adăugat el.

Celestica are în lucru un proiect, Digital Pro, de instruire a 400 de angajați, prin fonduri europene.

DESCARCĂ PREZENTAREA LUI AUREL NICODIN

Fabrica orădeană consumă anual circa 1.600-2.000 de tone echivalent petrol (tep), 50% din consum mergând către producție, iar 30% către utilități. ”Prin eficientizare, am ajuns ca în 2014 să scădem consumul sub 1.000 tep. Din 2018 am extins fabrica, fapt ce a majorat consumul la 2.145 tep. Prin introducerea altor măsuri de eficiență consumul a început, ulterior, să scadă”. Astfel, la nivelul anului 2020, consumul a ajuns la circa 1.600 tep. ”Este loc pentru îmbunătățiri privind eficiența energetică. Urmează să îmbunătățim sistemele PMS prin introducerea unor noi sisteme. În ultimii ani am retehnologizat fabrica cu instalații noi, obținând economii de energie. Am implementat măsuri de recuperare a căldurii de la compresoare, din azotul lichid, folosind energia pentru sistemul de răcire a fabricii”, a mai spus el.

Totodată, Celestica a realizat proiecte de digitalizare a unităților, care au ajutat la eficientizarea producției. Implementarea proiectului digital HIM a dus la realizarea unor economii, dar și a îmbunătățirii procesului de producție prin semnalarea erorilor. În același timp, a avut loc digitalizarea și automatizarea transportului materialelor și managementului comenzilor.

Conferința „Digitalizare și Eficiență energetică – Oradea” a fost organizată de Energynomics, cu sprijinul partenerilor noștri: ABB România, Enel X România, Phoenix Contact, Kawasaki Gas Turbine Europe, Wiren.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *