Acasă » Interes general » ARF inițiază consultarea publică pentru achiziția de trenuri electrice cu hidrogen și baterii

ARF inițiază consultarea publică pentru achiziția de trenuri electrice cu hidrogen și baterii

30 martie 2022
Interes general
energynomics

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în platforma de achiziţii publice (SEAP) anunţuri de consultare a pieţei în vederea pregătirii de achiziţii de rame electrice cu hidrogen (H-EMU) regionale şi interregionale finanţate prin fonduri europene nerambursabile.

Potrivit unui comunicat al instituţiei, ARF intenţionează să organizeze proceduri de achiziţie a ramelor electrice cu hidrogen pentru scurt şi lung parcurs, a serviciului de mentenanţă necesar funcţionării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanţei ramelor la 30 de ani, precum şi serviciile de alimentare cu hidrogen aferente acestora.

În privinţa H-EMU interregionale, se doreşte obţinerea de valori estimative unitare pentru achiziţia de rame în trei variante – cu o capacitate de transport de aproximativ 160/180/200 de locuri fixe pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete.

În ceea ce priveşte H-EMU regionale, se doreşte obţinerea de valori estimative unitare pentru achiziţia de rame în două variante – cu o capacitate de transport de aproximativ 120/160 de locuri fixe şi rabatabile pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete. Aceste rame electrice cu hidrogen sunt destinate transportului feroviar de călători, pe distanţe regionale, cu densitate mare de trafic.

În anunţul din SEAP se face referire la achiziţia de câte 10 automotoare (şapte automotoare cu hidrogen titulare, trei automotoare cu hidrogen pentru asigurarea dublării capacităţii de transport în orele de vârf) la care se adaugă două automotoare de rezervă care pot fi utilizate prin rotaţie pe perioada mentenanţei sau la creşterea capacităţii de transport pentru scurt parcurs şi, respectiv, lung parcurs.

Timpul alocat încărcării cu hidrogen este de aproximativ 90 minute şi se va realiza în Bucureşti, iar staţia de alimentare cu hidrogen va fi una duală, amplasată astfel încât să poată să alimenteze atât trenurile cu tracţiune pe hidrogen cât şi alte vehicule rutiere (în special autobuze).

De asemenea, ARF intenţionează să organizeze o procedură de achiziţie a 20 de rame electrice cu baterii pentru scurt parcurs şi a serviciului de mentenanţă necesar funcţionării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanţei ramelor la 30 de ani, un anunţ de consultare a pieţei fiind, deasemenea, publicat în SEAP.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *