Acasă » Electricitate » Alexandru Șeremet, BMW: Viitorul este electric, dar trebuie urmărit tot lanțul de producție

Alexandru Șeremet, BMW: Viitorul este electric, dar trebuie urmărit tot lanțul de producție

5 mai 2022
Electricitate
Bogdan Tudorache

Atunci când vorbim despre soluții cu impact de mediu zero, viitorul aparține motorului electric, însă întotdeauna trebuie să urmărim inclusiv la modul în care extragem materia primă și tot lanțul de producție, a spus Alexandru Șeremet, PR manager BMW România, în cadrul conferinței “Orașe inteligente – ce putem face azi”, organizate de Energynomics.

”Motorul electric poate fi alimentat prin două soluții, cu ajutorul bateriilor sau prin pile de combustie și hidrogen, sau printr-un mix între cele două. BMW are soluții de modele alimentate cu hidrogen. În același timp, motorul cu ardere internă poate să rămână o alternativă pentru emisii zero. Pe de o parte, în loc de benzină poate fi ars hidrogen – iar BMW are această idee de peste 30 de ani și a avut flote de mașini de test în acest sens. O altă soluție interesantă pe termen mediu și care a devenit o opțiune pentru piață de anul trecut constă în e-fuels, combustibili pe bază de CO2 captat din atmosferă, folosindu-se în situația ideală, energie din surse regenerabile. Practic, se creează benzină eliminând dioxidul de carbon din atmosferă – un ciclu per ansamblu, neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Există în SUA producători care oferă astfel de combustibil, la prețuri competitive cu combustibilul clasic. Inclusiv la nivelul UE există deja intenția de a asigura o cotă de e-fuels, pe viitor”, a spus Alexandru Șeremet.

”În același timp, automobilul electric nu este un scop în sine. Scopul este să protejăm mediul. Trebuie să ne uităm cu atenție la tot ciclul de viață [în mobilitatea electrică], de la extragerea materiilor prime, până la utilizarea lor. De aceea, în zona constructorilor de automobile vom auzi niște cuvinte-cheie precum economie circulară. De exemplu, 30% din materialele folosite de BMW sunt materiale reciclate. Obiectivul este ca până în 2030 să se ajungă la 50%”, a precizat el. Sunt însă necesare multe precizării: atunci când pentru reciclarea unui anumit material este nevoie de un consum foarte mare de energie, ideea de reciclare nu mai este la fel de relevantă. “De aceea, un alt buzzword important despre cum putem oferi clienților un automobil curat, este ‘design to recycle’. Adică un automobil conceput de la început pentru ca să poată fi reciclat ușor. Astfel, ca să fim sinceri cu publicul, nu trebui să privim doar la electrificare, ci și cum oferim acele mașini electrice. Într-o declarație a CEO-ului BMW Group de anul trecut se spunea foarte clar că dacă producem mașinile electrice așa cum le producem pe cele convenționale, impactul asupra mediului crește. Reducem emisiile în orașe, dar, ca să producem automobile, impactul asupra mediului va fi mai mare decât acum. De aceea, un automobil cu adevărat verde nu este un automobil electric, întotdeauna, pentru că trebuie să analizăm inclusiv modul în care extragem materia primă”, a adăugat el.

DESCARCĂ PREZENTAREA LUI ALEXANDRU ȘEREMET

El a mai spus că BMW Group este primul producător care din 2020 folosește 100% energie verde în producție, iar din 2021 toate centrele de producție sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Șeremet s-a mai referit la soluțiile vehicle-to-grid care pot transforma mașinile electrice dintr-o provocare, într-o oportunitate pentru rețea. ”Efortul pentru avea o infrastructură care să permită acest lucru este colosal. Cu siguranță, nu poate fi făcut în doi-trei ani. O astfel de transformare necesită o viziune foarte clară pe termen lung, care să fie apoi implementată în timp”, a afirmat Șeremet.

Conferința “Orașe inteligente – ce putem face azi” a fost organizată de Energynomics, cu sprijinul partenerilor noștri ABB, Automobile Bavaria Group, Consolight, Eaton Electric, Enel X, Flash Lighting Services, LAPP Romania, Phoenix Contact, REI Group, Sixt, Signify.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.