Acasă » Interes general » 30% din antreprenorii generali în construcții au făcut angajări în pandemie…

30% din antreprenorii generali în construcții au făcut angajări în pandemie…

17 decembrie 2020
Interes general
energynomics

… dar 18% dintre ei au făcut disponibilizări, arată studiul IBC Focus „Piața construcțiilor – statistici și estimări 2020”. Specialiștii consultați estimează că în 2021 atenția ar trebui să fie îndreptată spre domeniul infrastructurii. “Chiar dacă în momentul de față ne confruntăm cu adevărate probleme cauzate de lipsa acesteia, antreprenorii trag un semnal de alarmă și solicită statului să acorde linii de finanțare pentru realizarea unor proiecte atât de necesare, care, momentan, ne plasează la coada clasamentului UE.” În prim plan, este lipsa autostrăzilor și proiectele de infrastructură care rămân de cele mai multe ori în stadii incipiente (proiectare, licitație etc). “Acestea nu doar că ne afectează la nivel economic, însă ne așază și într-o poziție deloc avantajoasă atunci când vine vorba de numărul de decese în trafic, cauzate în special de lipsa unei infrastructuri puternice”, constată experții citați de IBC Focus.

Antreprenorii generali se așteaptă ca infrastructura și segmentul rezidențial să înregistreze cea mai mare creștere la nivel de volum de muncă în următoarele 12 luni. Doar 2% dintre aceștia au menționat segmentul de utilități printre segmentele față de care au așteptări mari în 2021.

Comisia Națională de Strategie și Prognoză estimează că sectorul construcțiilor va contribui la creșterea reală a produsului intern brut în perioada 2020-2022 cu 0,7 puncte procentuale. În același timp, evoluția PIB pe segmentul construcțiilor este așteptată să înregistreze creșteri de 6-7% în următorii 4 ani, în timp ce ponderea ar putea atinge valori între 6,3 și 7,2%, mai scrie raportul IBC Focus.

IBC Focus este o companie de monitorizare a șantierelor și proiectelor de construcții din România, oferind de peste 14 ani servicii specializate ce au drept scop furnizarea de cereri de ofertă către companiile care vând materiale sau servicii în construcții, dar și servicii de marketing targetate către un public țintă. VICTA și ZENU sunt două instrumente de business realizate de IBC Focus. Luna decembrie 2020 este gratuita pentru oricine se abonează la VICTA!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *