EY: Companiile miniere văd transformarea digitală ca o prioritate, dar nu iau măsuri

0

Circa 15% dintre respondenţii unui studiu EY pentru sectorul minier și metalurgic spun că trecerea la mediul digital nu se află pe agenda organizaţiei, însă 62% dintre companii consideră că mediul digital este un factor cheie pentru îmbunătăţirea productivităţii sectorului minier.

Transformarea digitală a sectorului minier şi al prelucrării metalelor va fi esențială pentru creșterea productivității şi a marjei de profit din industrie, conform raportului EY The digital disconnect: problem or pathway?

În prezent, ritmul progresului digital este complet desincronizat cu cel al oportunităților apărute pentru multe dintre companiile din această industrie, se arată în raport. Doar 31% dintre cei 700 de respondenţi din cadrul sectorului spun că transformarea digitală ocupă primele poziții pe agenda organizaţiei lor, în timp ce 15% declară că nu este o prioritate.

“Productivitatea rămâne principalul risc operaţional cu care se confruntă sectorul, iar companiile ştiu că reducerea costurilor tradiţionale nu este suficientă pentru depăşirea acestei provocări. Adoptarea noilor tehnologii digitale este crucială pentru îmbunătăţirea productivităţii şi a rezultatelor comerciale”, susține Paul Mitchell, EY Global Mining & Metals Advisory Leader.

Sectorul minier şi al prelucrării metalelor are o lungă istorie în adoptarea noilor tehnologii, incluzând aici sisteme de control uzină, tehnologii GPS, stocare de date şi depozitare automată de produse. Cu toate acestea, multe companii din sector se confruntă cu mari provocări în cadrul procesului de punere în practică a transformării digitale, pe termen lung.

Conceptul mineritului digital nu este nou, în ciuda reputaţiei sectorului de a fi în urmă faţă de alte sectoare în termeni de adoptare a mediului digital. Companiile au profitat rapid de progresele tehnologice în trecut. Cu toate acestea, există o discrepanță între potenţialul transformării digitale şi istoricul sărac în implementări de succes.

În principal, două elemente generează această deconectare dintre viziunea companiilor de a deveni digitale  și capacitatea de a realiza acest lucru: teama că noul model de afaceri nu este unul eficient și va avea costuri ascunse și lipsa know-how-ului în ceea ce privește implementarea.

“Companiile devin neliniștite când vine vorba de investiţii în mediul digital. Multe au înregistrat în trecut mai multe eșecuri şi nu mai sunt dispuse să meargă pe același drum. Multe nu au o viziune clară legată de capabilităţile lor curente sau de ceea ce vor să obţină în viitor. Depășirea acestei situații este cheia succesului. Iar pe drumul cel bun se află acele companii miniere care lucrează la definirea viitorului lor digital. Cei care nu profită de avantajele progreselor digitale sunt cei care îşi pun viitorul în pericol”, adaugă Mitchell.

Share.