Acasă » Interes general » Vânzările de carburanți au scăzut cu 4% în primele 11 luni din 2013

Vânzările de carburanți au scăzut cu 4% în primele 11 luni din 2013

8 ianuarie 2014
Interes general
Bogdan Tudorache

Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 4,1% în perioada ianuarie-noiembrie 2013, ca serie brută, și cu 4% în serie ajustată, iar vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun s-au redus cu 0,5%, se arată într-un comunicat al Institutului Naţional de Statistică (INS).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia celui auto, a scăzut în primele 11 luni ale anului trecut cu 0,1% faţă de perioada similară din 2012, atât în serie brută, cât şi ajustată, ca urmare a reducerii vânzărilor de alimente, băuturi, tutun şi carburanţi, potrivit INS.

Creştere s-a înregistrat doar la vânzările de produse nealimentare, de 2,8. Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, vânzările de carburanţi au fost cu 4% mai mici, iar cele de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 0,6% mai reduse. Comerţul cu produse nealimentare a crescut cu 3,2%.

În noiembrie, comparativ cu octombrie, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut pe ansamblu cu 2,3% ca serie brută şi cu 0,2% ca serie ajustată, pe fondul reducerii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-8,4% brut şi 0,6% ajustat) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,5% atât brut, cât şi ajustat).Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 0,2% ca serie brută şi cu 2,8% ca serie ajustată.

Comparativ cu noiembrie 2012, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, cu excepţia celui auto a crescut cu 1,8% ca serie brută, datorită majorării vânzărilor de produse nealimentare cu 5,2%. Scăderi s-au înregistrat la vânzările de carburanţi pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%) şi la cele de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,5%).

Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a urcat cu 0,1%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+5,6%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,2%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,7%.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *