Acasă » Petrol și Gaze » Import-Export » Transgaz deschide BRUA faza 1 cu rezervare de capacitate pe ruta ungară

Transgaz deschide BRUA faza 1 cu rezervare de capacitate pe ruta ungară

5 august 2021
Import-Export
Gabriel Avăcăriței

Bogdan Tudorache

Transgaz a anunțat că a finalizat cu o economie de circa 20% lucrările la gazoductul BRUA- faza 1. Conducta are în prezent întreaga capacitate de transport rezervată pe direcția spre Ungaria, prin punctul de interconectare de la Csanádpalota (Ungaria) și tranzitează gaze naturale care intră din Bulgaria în România, prin punctul de interconectare (pe graniță) de la Kardam (BG)- Negru Vodă1 (RO).

Faza 1 a constat în realizarea următoarelor obiective: conductă Podişor–Recaş 32” x 63 bar în lungime de 481,92 km: LOT 1 executat de la km 0 (în zona localității Podișor, Județ Giurgiu) la km 180,62 (în zona Localității Văleni, Comuna Zătreni, Județ Vâlcea); LOT 2 executat de la km 180,62 (în zona Localității Văleni, Comuna Zătreni, Județ Vâlcea) la km 322,01 (în zona localității Pui, Județ Hunedoara); LOT 3 executat de la km 322,01 (în zona localității Pui, Județ Hunedoara) la km 481,92 (în zona localității Recaș, Județ Timiș) și trei staţii de comprimare gaze (SC Podişor, SC Bibeşti şi SC Jupa), fiecare staţie fiind echipată cu două agregate de comprimare (unul în funcţiune şi unul în rezervă), cu posibilitatea de asigurare a fluxului bidirecțional de gaze.

Capacitatea transportată în prezent prin gazoductul BRUA – faza 1 este de 4,6 milioane mc pe zi, ceea ce înseamnă un volum anual de 1,68 miliarde metri cubi, respectiv un grad de încărcare a conductei de transport de 96%.

”Odată cu finalizarea fazei 1 a proiectului BRUA, au fost atinse următoarele obiective: îndeplinirea angajamentelor asumate față de Comisia Europeană, angajamente înscrise în Decizia C (2020) 1.232 din 06.03.2020, respectiv de a asigura capacitatea maximă disponibilă utilizatorilor de rețea de export gaze naturale din România către Ungaria și Bulgaria; asigurarea pe direcția Bulgaria a unei capacități de transport de 1,5 miliarde m3/an gaze naturale; dezvoltarea unei capacități de transport pe direcția Ungaria de 1,75 miliarde m3/an; asigurarea securității alimentării cu gaze a României prin acces la noi surse de gaze; diversificarea surselor de alimentare cu gaze naturale a țărilor europene; transportul spre piețele Central Europene a rezervelor de gaze naturale din regiunea Caspică”, au mai transmis oficialii Transgaz.

”Proiectul BRUA faza 1 s-a încheiat la valoarea de 377,4 milioane Euro (valoare calculată la cursul actual al EUR), respectiv cu o economie de 21% (101,1 milioane Euro) față de valoarea scoasă la licitație de 478,5 milioane Euro; raportată la media cursului EUR din perioada de realizare a proiectului, valoarea este de 387,8 milioane Euro, ceea ce înseamnă o economie de aproximativ 19% (90,7 milioane Euro); Costul total pe km al gazoductului BRUA faza 1, la cursul actual, incluzând și stațiile de turbocompresoare (Podișor, Bibești, Jupa) este de 783,2 mii Euro; raportat la media perioadei de realizare a proiectului, costul total /km este de 804,8 mii Euro; Costul total pe km al gazoductului BRUA faza 1, fără stațiile de turbocompresoare, la cursul actual, este de 546,5 mii Euro; raportat la media cursului EUR din perioada de realizare a proiectului, costul total /km este de 561,6 mii Euro”, au mai menționat oficialii companiei.

Autor: Gabriel Avăcăriței

Jurnalist experimentat atât în mass-media tradiționale, cât și în cele noi, Gabriel este redactorul șef al Energynomics din 2013. Excelentele sale abilități de comunicare, organizare a informației și editare sunt puse la treabă zi de zi, pentru a dezvolta proiectele platformei de comunicare Energynomics: site-ul, revista și evenimentele proprii.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *