Acasă » Electricitate » Distribuţie » Transelectrica contestă în instanţă majorarea de capital de la Smart SA

Transelectrica contestă în instanţă majorarea de capital de la Smart SA

27 aprilie 2015
Distribuţie
Bogdan Tudorache

Transelectrica a atacat în instanţă majorarea capitalului social al filialei sale Smart SA, de la finele anului trecut. Surse din Transelectrica SA susţin că acţiunea în instanţă a fost iniţiată pentru că majorarea cu aport în natură a capitalului Smart s-ar fi făcut doar în baza deciziei Consiliului de Administraţie a filialei transportatorului naţional de electricitate şi nu în urma unei hotărâri a Adunării Generale a Acţionarilor.

Se pare că administratorii Smart nu ar fi convocat AGA şi au ignorat şi faptul că, la data la care au decis majorarea capitalului, acţionarul majoritar al Transelectrica nu mai era Secretariatul General al Guvernului, ci Ministerul Economiei, conform Bursa. În raportul publicat pe BVB, Transelectrica nu precizează motivul pentru care a formulat acţiunea în instanţă.

Compania precizează că operaţiunea a avut în vedere obligaţia de majorare a capitalului social cu valoarea terenurilor din patrimoniul Smart SA, pentru care s-au obţinut certificate de atestare a dreptului de proprietate, cu emiterea de acţiuni în favoarea statului român. Structura acţionariatului filialei Smart – SA la 30.12.2014, este formată din Transelectrica SA – cu circa 70% din acţiuni şi statul român prin Secretariatul General al Guvernului – cu aproape 30%.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *