Acasă » Electricitate » Transelectrica anunță o pierdere contabilă de aproape 48 de milioane de lei în 2017

Transelectrica anunță o pierdere contabilă de aproape 48 de milioane de lei în 2017

30 martie 2018
Electricitate
energynomics

Situațiile financiare la 31 decembrie 2017 ale Companiei Naționale de Transport al Energiei Electrice Transelectrica SA înregistrează o pierdere contabilă de 47,9 milioane de lei, potrivit unui comunicat de presă transmis de companie. Informația diferă substanțial față de rezultatele financiare finale și cele preliminate prezentate în luna februarie, care arătau un profit de 26 de milioane de lei.

Conducerea Companiei a demarat deja o analiză internă privind evaluarea cauzelor care au generat această situație, în urma căreia vor fi stabilite măsurile care se impun, inclusiv acțiuni de prevenire aferente. Totodată, Transelectrica subliniază faptul că “această pierdere contabilă, care va fi acoperită din rezervele constituite, nu afectează capacitatea operațională și financiară a companiei de a realiza planurile de investiții și de mentenanță. Transelectrica deține resurse suficiente pentru a-și desfășura activitatea în condiții normale și va continua să joace un rol strategic în sectorul energetic.”

Rezultatul financiar negativ din 2017 vine pe fondul unui an complex și dificil la care a contribuit diminuarea veniturilor prin reducerile de tarif de la 1 iulie 2017, mai precizează Transelectrica. Un impact major l-a avut înregistrarea în situațiile financiare ale anului 2017 a unor obligații suplimentare de plată, în valoare de 99 de milioane de lei, provenite dintr-o decizie de impunere ANAF emisă în 30 iunie 2017, ca urmare a încheierii unui control aferent perioadelor anterioare.

Anul 2017 s-a desfășurat în condiții dificile, fiind marcat atât de reducerea tarifelor reglementate (tariful pentru serviciile de sistem a fost diminuat cu 18,9%, iar tariful pentru serviciile de transport a scăzut cu 9,8%) pentru contrabalansarea unor profituri excedentare realizate în anii anteriori, cât și de creșterea prețurilor pe piața de energie cu impact în creșterea semnificativă a costurilor companiei, fapt reflectat și în situațiile financiare preliminare.

Inspecție fiscală întinsă pe mai bine de 5 ani!

În perioada decembrie 2011–iunie 2017, ANAF a efectuat o inspecție fiscală la CNTEE Transelectrica SA, care a vizat perioada decembrie 2005 – decembrie 2010. Ca urmare a acestui control încheiat în 2017, au fost stabilite și reținute obligații suplimentare de plată, anunță Transelectrica, respectiv impozit pe profit și TVA, precum și dobânzi / majorări și penalități, cu privire la serviciile de sistem tehnologice facturate de furnizorii de energie, considerate nedeductibile în urma inspecției fiscale, și la facturi neutilizate identificate ca fiind lipsă (acestea au fost distruse în incendiul izbucnit în noaptea de 26-27 iunie 2009, la punctul de lucru din clădirea Millenium Business Center din str. Armand Călinescu nr. 2-4, sector 2, unde compania își desfășura activitatea). Suma din decizia de impunere ANAF nr 439 emisă în data de 30 iunie 2017 este de 99 milioane de lei.

În ultimii ani, aceste elemente erau cunoscute la nivelul managementului companiei, fiind inclusiv formalizate în cadrul ultimului control ANAF. Totuși, “nu a fost efectuată nicio analiză economico-financiară, în conformitate cu standardele specifice, în vederea constituirii unui provizion încă din anii trecuți”, precizează Directoratul Transelectrica în comunicatul transmis investitorilor și postat pe site-ul Bursei de Valori București.

“Comportamentul neprudențial manifestat în trecut în ceea ce privește gestionarea acestei situații a avut ca atare impact negativ doar în rezultatele financiare ale anului 2017, determinând o pierdere contabilă totală de 47,9 milioane de lei, care are la bază, în principal, controlul aferent perioadelor anterioare și încheiat în 2017.

Astfel, diferențele semnificative dintre rezultatele financiare finale și cele preliminare prezentate în luna februarie, care arătau un profit de 26 de milioane de lei, se explică prin faptul că la întocmirea situațiilor preliminare, din suma totală de 99 de milioane de lei, obligații de plată stabilite de ANAF, s-a înregistrat cu impact pentru anul 2017 doar suma 24 de milioane de lei, cheltuială aferentă anului 2017. Diferența în suma de 75 de milioane de lei a fost înregistrată pe seama unei corecții a rezultatului reportat al anului anterior. Astfel, retratarea sumei de plată de 99 de milioane de lei în situațiile financiare ale anului 2017 a condus la înregistrarea unui rezultat financiar diferit.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *