Acasă » Regenerabile » Tesla schimbă strategia SolarCity şi contribuie la reducerea vânzărilor de panouri solare în SUA

Tesla schimbă strategia SolarCity şi contribuie la reducerea vânzărilor de panouri solare în SUA

19 decembrie 2017
Regenerabile
energynomics

După ani de creștere de două cifre, instalațiile solare dedicate gospodăriilor din Statele Unite sunt pe cale să scadă pentru prima dată în acest an, potrivit unui raport publicat de GTM Research. Motivul? O analiză a datelor de instalare sugerează că responsabilitatea apasă pe umerii unei singure companii: Tesla, care a achiziționat în întregime compania SolarCity, acum un an.

De ani de zile, SolarCity, beneficiind de susținerea timpurie oferită de CEO-ul Tesla, Elon Musk, a fost cel mai mare jucător din domeniul rezidențial solar și forța motrice din spatele creșterii acestei piețe, potrivit Reuters.

Cand Tesla a cumparat SolarCity, anul trecut, Musk a numit achiziția ca fiind una sine-qua-non, susținând că ambele companii au împărtășit „același scop global al energiei durabile”.

Dar, sub managementul direct al Tesla, compania și-a oprit în mare măsură campaniile agresive de marketing și expansiunea ambițioasă.

Ca urmare, instalațiile solare de acoperișuri ale Tesla au scăzut drastic în fiecare trimestru al acestui an comparativ cu perioadele anterioare. În al treilea trimestru, instalarea a scăzut cu 42% față de anul precedent.

Tesla a refuzat să comenteze, dar a susținut anterior că în timp ce vânzările scad, marjele sunt în creștere. Compania se așteaptă ca numarul instalațiilor solare din trimestrul al patrulea să fie mai mare decât cele din sfertul anterior.

În ansamblu, piața solară rezidențială a SUA este de așteptat să scadă cu 13% în acest an, potrivit raportului trimestrial al pieței solare GTM. Aceasta, comparativ cu o creștere de 19% anul trecut și cu cu patru ani de creșteri consecutive de peste 50%.

SolarCity a fost responsabilă pentru o parte foarte mare din această creștere, reprezentând un sfert din piața națională în 2016 și mai mult de 30% în ultimii doi ani. Pana în al treilea trimestru al acestui an, cota sa a scăzut la 14%, potrivit raportului GTM referitor la piața SUA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *