Acasă » Electricitate » Studiu: 60% din români cred că furnizorii de energie sunt responsabili pentru facturile mari

Studiu: 60% din români cred că furnizorii de energie sunt responsabili pentru facturile mari

6 februarie 2022
Consumatori
energynomics

Peste jumătate dintre români consideră că responsabili pentru creşterea preţurilor la energie şi gaze naturale sunt furnizorii de energie (59%) şi Guvernul (52%), reiese dintr-un studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Potrivit documentului citat, 41% dintre respondenţi au menţionat statul ca fiind vinovat de situaţia din prezent, în timp ce 36% îndreaptă responsabilitatea asupra Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE).

De asemenea, românii au arătat că sunt afectaţi de creşterea facturii la energie electrică şi gaze, iar 91% dintre aceştia au subliniat că, totuşi, o vor plăti.

Chestionaţi în studiu cu privire la legalitatea reglementărilor din domeniul energiei, aproape un sfert (22%) din totalul celor chestionaţi sunt de părere că furnizorii de energie electrică au respectat reglementările legale, respectiv doar 18%, în cazul furnizorilor de gaze. Totodată, tinerii (25-35 de ani) cu studii superioare susţin că furnizorii de energie electrică (14%) şi cei de gaze naturale (13%) au respectat reglementările legale, potrivit Agerpres.

Conform studiului, cei mai mulţi dintre români (88%) ştiau că piaţa de energie electrică din România s-a liberalizat la data de 1 ianuarie 2021 şi doar 8% au spus că nu ştiau de schimbare, iar 4% au refuzat să răspundă.

Întrebaţi pe ce tip de piaţă sunt clienţi, aproximativ jumătate (49%) dintre cei intervievaţi au declarat că se află pe piaţa concurenţială, comparativ cu 34% care au susţinut că sunt pe piaţa reglementată. În schimb, 17% au recunoscut că nu ştiu unde sunt clienţi.

Comparativ cu rezultatele obţinute anul trecut, se observă o creştere semnificativă a celor care sunt clienţi pe piaţa concurenţială (+23%) şi o scădere în proporţia celor care sunt clienţi pe piaţa reglementată (-9%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 21 – 25 ianuarie 2022, pe un eşantion de 1.007 persoanele cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban şi rural. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *