Acasă » Petrol și Gaze » Gazprom „se apropie” de 205 mld mc de gaze naturale vândute în Europa: CEO

Gazprom „se apropie” de 205 mld mc de gaze naturale vândute în Europa: CEO

23 octombrie 2018
Import-Export
energynomics

Gazprom se așteaptă ca vânzările sale de gaze către Europa și Turcia să depășească 200 de miliarde de metri cubi în 2018 și să încheie anul cu vânzări de 205 miliarde de metri cubi, cu un nivelul al livrărilor apropiat de maximul contractual al clienților săi, potrivit directorului executiv Alexei Miller.

Gazul rusesc continuă să domine în Europa, pe măsură ce producția internă scade, iar Miller i-a spus premierului rus Dmitri Medvedev că creșterea continuă a vânzărilor va necesita un nou cadru de cooperare cu partenerii săi europeni.

Miller a declarat că Gazprom va trece cu siguranță de recordul anului trecut, de 194 miliarde de metri cubi (atât volumul exporturilor, cât și vânzările din depozitul propriu) în „Extremă” (Europa plus Turcia, dar nu și țările din fosta Uniune Sovietică) conform spglobal.com. „Nu există nicio îndoială că, la sfârșitul anului, vom stabili un nou record pentru livrările de gaze către Europa”, a spus Miller, potrivit unei transcrieri a întâlnirii sale cu Medvedev.

„Vom depăși nivelul de 200 de miliarde de metri cubi și ne apropiem de 205 miliarde de metri cubi, adică suma maximă anuală, conform tuturor obligațiilor contractuale de furnizare a gazelor către Europa”, a spus el. „Fără îndoială, această realizare creează un nou cadru de referință pentru continuarea cooperării în sectorul gazelor cu consumatorii noștri din Europa”.

Pe lângă contractele pe termen lung pentru livrările de gaze către clienții europeni, în luna septembrie, Gazprom a lansat și o nouă platformă de vânzări pentru livrările în afara modelului contractual pe termen lung.

Vânzările totale de pe platforma de vânzări electronice (ESP) au crescut cu peste 700 milioane de metri cubi săptămâna trecută. Au fost organizate 22 licitații zilnice de la lansarea ESP de către Gazprom Export pe 20 septembrie, ceea ce implică un volum mediu zilnic de vânzări de aproximativ 32 milioane de metri cubi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *