Acasă » Interes general » PwC: Piaţa locală de fuziuni şi achiziţii va crește în 2020 prin vânzarea pachetelor CEZ și Enel

PwC: Piaţa locală de fuziuni şi achiziţii va crește în 2020 prin vânzarea pachetelor CEZ și Enel

27 februarie 2020
Interes general
energynomics

Piața fuziunilor şi achiziţiilor din România și-a reluat creșterea în 2019 comparativ cu anul anterior, înregistrând un avans de 4% și o valoare de 5,2 miliarde de euro, arată un studiu realizat de echipa integrată de tranzacţii a PwC România și D&B David și Baias. În 2018, valoarea tranzacțiilor a consemnat un recul față de anul anterior, de 9,6%, până la 5 miliarde euro.

Pentru 2020, este de așteptat ca energia să fie unul dintre sectoarele dinamice, fiind preconizate două tranzacții mari: vânzarea activelor grupul ceh CEZ și ale companiei italiene Enel. De asemenea, sectorul farmaceutic și al serviciilor medicale își vor continua consolidarea, marii jucătorii fiind în continuă căutare de achiziții de jucători mai mici și specializați.

Anul trecut au fost încheiate în total 215 tranzacții, cu 26% mai multe decât în 2018 și cu o valoare medie de 24 milioane euro. Din total, 14 operațiuni au avut fiecare o valoare de peste 100 milioane euro, iar 16 au avut valori cuprinse între 40 și 100 milioane euro.

”Piața de M&A rămâne în continuare interesantă și la un nivel ridicat atât valoric, cât și din perspectiva numărului de tranzacții. Deși mai are de recuperat pentru a ajunge la recordul înregistrat în anul 2007, de 5,8 miliarde euro, suntem optimiști în privința perspectivelor de dezvoltare pentru că multe sectoare evoluează în direcția consolidării, precum sectorul serviciilor medicale, cel financiar și IT&C”, a declarat Dinu Bumbăcea, Partener și Lider Consultanță în afaceri PwC România.

Potrivit raportului, cele mai dinamice sectoare în 2019 au fost IT&C, imobiliare și farmaceutică și al serviciilor medicale. ”Pentru 2020 estimăm că sectorul tehnologiei va deveni din ce în ce mai atractiv, achizițiile în acest sector generând o îmbunătățire semnificativă a produselor și serviciilor, cât și o creștere a eficienței operaționale. Astfel, companiile de tehnologie devin o țintă predilectă de achiziție pentru jucători din toate sectoarele de activitate. Companiile românești se află la momentul deciziilor strategice privind transformarea modelelor de business tradiționale prin adoptarea tehnologiilor inovatoare”, a mai arătat Dinu Bumbăcea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *