Acasă » Interes general » Profitul Alro crește cu mai mult de dublu în T1

Profitul Alro crește cu mai mult de dublu în T1

16 mai 2017
Interes general
Bogdan Tudorache

Alro, cel mai mare producător de aluminiu din Europa continentală (exceptând Rusia şi Peninsula Scandinavă) a înregistrat un profit net ajustat de 93 milioane de lei, în primul trimestru din 2017, comparativ cu 41 milioane de lei, în perioada similară din 2016, în creștere cu aproximativ 227%. Cifra de afaceri a companiei a fost de 634 milioane de lei, în creștere de la 564 milioane de lei, în perioada similară din 2016, în timp ce profitul net a fost de 78 milioane de lei, comparativ cu 27 milioane de lei, în perioada similară a anului trecut (plus 288%).

„În primul trimestru al anului 2017, Alro a realizat o performanță semnificativă atât din punct de vedere operațional cât și financiar, urmând strategia companiei pe termen lung, cea de creștere a producției și vânzarilor de produse cu valoare adaugată, precum și valorizând condițiile de piață mai favorabile decât în perioada similară a anului precedent” a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro. „Marjele de profitabilitate au crescut vizibil, la fel și abilitatea companiei de a genera lichiditate. Am realizat deja o parte semnificativă a profitului net bugetat pentru anul în curs, iar condițiile actuale de piață ne fac să fim încrezători privind restul anului.”

2017 a debutat cu o continuare a trendului ascendent al cotațiilor aluminiului la Bursa de Metale de la Londra (LME), început în a doua parte a anului 2016, susținut fiind de evenimente care indică scăderea ritmului de creștere al ofertei globale de aluminiu, din mai multe părți ale lumii (cum ar fi SUA sau Australia) dar în special din China. Astfel, media LME în perioada ianuarie-martie 2017 a fost de 1.851 USD/ tonă, cu peste 300 USD/tonă mai mare decât media aceleiași perioade din 2016, de 1.516 USD/tonă.

În T1 2017, veniturile din vânzările de aluminiu primar au crescut cu 9% față de perioada similară a anului 2016, în timp ce vânzările de aluminiu procesat au înregistrat o creștere și mai accentuată, de 16%, în linie cu strategia companiei pe termen mediu și lung. Această evoluție pozitivă a fost susținută totodată de creșterea prețului aluminiului pe piața internațională (+22% față de T1 2016), de aprecierea dolarului față de leul romanesc (cu 4,2% față de media din T1 2016), precum și de îmbunatațirea structurii vânzărilor, factori care au compensat scăderea nivelului primelor pentru produsele din aluminiu.

”În aceste condiții și ca urmare a unei gestionări eficiente a costurilor materiilor prime, marja brută s-a îmbunătățit semnificativ de la 9% în T1 2016 la 22% în T1 2017, ceea ce a condus la un profit net de 78 milioane lei, de aproape trei ori mai mare decât cel de 27 milioane lei raportat în perioada similară a anului trecut.

Compania a realizat o îmbunătățire importantă a fluxurilor de numerar generate din activitățile operaționale, acestea atingând 96 milioane lei (comparativ cu 14 milioane lei în T1 2016). Aceste rezultate reflectă îmbunătățirea semnificativă a profitabilității, precum și eforturile Societatii de a gestiona cât mai eficient fluxurile monetare.

În privința investițiilor, în T1 2017 Alro a cheltuit 31 milioane lei, față de aproximativ 18 milioane lei în T1 2016, care au avut ca destinații principale investițiile co-finanțate din Fondul European de Dezvoltare Regională, recondiționarea cuvelor de electroliză și alte lucrări de întreținere și îmbunătățire a echipamentelor existente.

Alro va accelera anul acesta investițiile pentru modernizarea tehnologică și creșterea eficienței operaționale, conform bugetului aprobat de 41 milioane dolari pentru 2017. Continuând strategia pe termen lung, compania va investi în scăderea dependenței energetice și cresterea cotei de produse cu valoare adaugată mare în mixul său de produse. Aceasta din urmă vizează în principal divizia de aluminiu procesat, având ca scop creșterea treptată a capacitații de producție pentru produsele laminate la cald (plăci tratate termic și produse placate).

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *