Acasă » Interes general » Prima emisiune de obligațiuni verzi a României, de 2 mld. euro, suprasubscrisă

Prima emisiune de obligațiuni verzi a României, de 2 mld. euro, suprasubscrisă

16 februarie 2024
Interes general
Bogdan Tudorache

Prima emisiune de obligațiuni verzi lansată de statul român joi pe piața internațională a fost un succes. Emisiunea, de 2 miliarde de euro, a fost suprasubscrisă, primind oferte de 10 miliarde euro. Titlurile verzi, emise pe 12 ani, au scadență pe 22 februarie 2036.

În paralel, România a emis şi obligațiuni convenționale pe şapte ani, emisiune tot de 2 miliarde de euro, conform Reuters.

Ministerul Finanțelor a emis cadrul necesar pentru emiterea obligațiunilor verzi încă de anul trecut, iar şeful Trezoreriei, Ştefan Nanu, a declarat în luna decembrie că România are de gând să emită primele sale obligațiuni verzi în prima jumătate a lui 2024.

De asemenea, Ştefan Nanu a precizat că România intenționează să devină un emitent anual frecvent de obligațiuni verzi şi că va încerca să mențină emisiunile la un volum mic.

România va utiliza obligațiunile verzi pentru a finanța proiecte în domeniul transportului ecologic, îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor şi reîmpăduriri, printre altele.

Toate cele trei mari agenții de rating atribuie României cea mai mică notă din categoria „investment grade”, însoțită de o perspectivă stabilă.

Aranjorii emisiunii de joi sunt Citi, HSBC, Erste Group, JP Morgan şi Societe Generale.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *