Acasă » Petrol și Gaze » O nouă taxă poate scumpi combustibilii din România cu peste 1%

O nouă taxă poate scumpi combustibilii din România cu peste 1%

2 septembrie 2016
Consumatori
Bogdan Tudorache

Trecerea timbrului auto de mediu în costul combustibililor va aduce consumatorilor și transportatorilor un cost suplimentar de peste 1%, majorând inflația.

Dacă până în prezent taxa, considerată ilegală de Uniunea Europeană, era plătită de cumpărătorii de autovehicule, acum guvernul intenționează să o mascheze în costul combustibililor. Astfel, grupul interministerial de lucru pentru găsirea unei soluții pentru returnarea timbrului auto de mediu pare să fi ajuns la o decizie – potrivit unor surse guvernamentale citate de cursdeguvernare.ro.

Soluția constă în modificarea legislației după principiul ”poluatorul plătește”, astfel încât cumpărătorii de autovehicule să nu mai plăteasca taxa.

Potrivit acelorași surse, e vorba de un adaos de 5 bani (0,05 lei) la litrul de combustibil, bani care vor ajunge în conturile administrate de Ministerul Mediului – autoritate care are de restituit taxele percepute până acum.

Cum litrul de combustibil se apropie de 5 lei, majorarea ar urma să fie în cuantum net de aproximativ 1%, la care se adaugă și taxa pe valoarea adăugată – un nou exemplu de dublă taxare pe energie, după accize.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis pe data de 9 iunie 2016 că taxa de primă înmatriculare percepută de România cumpărătorilor de mașini este ilegală din punct de vedere al legislației UE, după ce România a extins-o și la autovehiculele noi pentru a evita discriminarea pentru care mai fusese o dată condamnată.

Odată stabilită sursa de finanțare, grupul de lucru va stabili și cum și în cât timp vor fi restituite sumele către cei care le vor revendica.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *