Acasă » Petrol și Gaze » Explorare și producție » Nave pentru industria petrolieră offshore făcute la şantierele navale din Galaţi şi Tulcea

Nave pentru industria petrolieră offshore făcute la şantierele navale din Galaţi şi Tulcea

22 ianuarie 2014
Explorare și producție
energynomics

Şantierul naval din Galaţi, deţin de grupul olandez Damen, a primit în 2013 comenzi semnificative pentru utilaje maritime (remorchere şi nave) care însoţesc şi asigură suport pentru platformele petroliere din largul mării, arată un reportaj făcut de Ziarul Financiar.

Potrivit datelor venite din partea conducerii Damen Galaţi, inginerii şi maiştrii şantierului de la Dunăre au livrat anul trecut şase PSV (platform support vessel) către o firmă norvegiană care explorează depozitele de ţiţei şi gaze din platoul continental al Brazilei.

BRODOSPAS ALFA 8710Publicaţia de afaceri spune şi că Damen Galaţi construieşte acum o PSV pentru o firmă din Monaco. Conducerea şantierului Damen Galaţi spune că în 2014 va mai construi şi un vas de 130 de metri pentru o companie din Olanda.

Vasul va fi folosit montarea cablurilor pentru parcuri eoliene din Marea Nordului. „Am început să tăiem plăcile în noiembrie şi vasul va fi gata înainte de Crăciun.“, spune directorul general al şantierul naval deţinut de Damen în Galaţi, Flemming Sørensen.

Managerul danez a evidenţiat în reportaj greutăţile pe care le întâmpină sectorul producţiei de nave de transport maritim, precizând că orientarea către proiecte punctuale sau de nişă este din ce în ce mai răspândită printre constructorii de nave.

„Nu suntem însă singurul şantier care gândeşte aşa. Când segmentul navelor de marfă este dur, toată lumea fuge după genul de proiecte de care suntem şi noi interesaţi. Toţi vor să producă nave pentru industria petrolieră offshore. Concurenţa este încă foarte dură“, a precizat Flemming Sørensen pentru Ziarul Financiar.

car_710_offshore_fcsAfirmaţiile acestuia privind competiţia acerbă pentru contracte vizând industria petrolieră maritimă sunt confirmate şi de contractele şantierului naval Tulcea, deţinut de grupul norvegian Vard.

Potrivit Ziarului Financiar, acest şantier a obţinut în 2013 un contract de peste un miliard de dolari pentru două vase care vor fi folosite pentru a monta infrastructura submarină necesară producţiei de hidrocarburi din mare.

Cei din Tulcea vor realiza trunchiul navelor iar echipamentele vor fi instalate în Norvegia.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *