Acasă » Interes general » Horváth: Două din trei companii europene vor să își mute unele activități de business din China

Horváth: Două din trei companii europene vor să își mute unele activități de business din China

9 februarie 2023
Interes general
energynomics

Aproxiamtiv 62% dintre reprezentanții companiilor incluse într-un studiu Horváth, majoritatea provenind din Europa, au indicat faptul că au planuri clare privind relocarea din China, iar 54% au planuri similare privind relocarea din SUA.

Astfel, două din trei companii europene intenționează să-și transfere unele dintre activitățile de business din China în alte state, iar țări asiatice „occidentalizate”, precum India, Japonia, Singapore, Coreea de Sud, Taiwan și Indonezia, sunt vizate a deveni piețe principale în locul Chinei. Aceasta este principala concluzie a studiului „Deglobalization Tendencies”, realizat anul trecut, de compania de consultanță în management Horváth.

Majoritatea respondenților în cadrul studiului afirmă că se vor concentra pe valorificarea unor oportunități de creștere a business-ului în primul rând în Europa (66%), apoi în Asia (47%), America de Nord (37%) și America de Sud (33%), în timp ce perspectiva asupra piețelor din afara Europei devine din ce în ce mai critică. Astfel, 80% dintre manageri și investitori văd drept un aspect negativ dependența de piețe „străine”, 77% consideră că aceste piețe ridică probleme privind managementul riscurilor, iar 78% constată că aceste piețe non-europene le-au cauzat dificultăți privind lanțurile de aprovizionare.

Circa 85% dintre respondenți apreciază costul conformității cu cerințele de reglementare locale pe piețele externe, în special China și SUA, ca fiind foarte mare.

În locul globalizării, companiile își propun „localizarea” lanțurilor valorice (de la producție la vânzare), ceea ce s-ar traduce prin „producție în China pentru piața chineză sau producție în Europa pentru piața europeană”. Regionalizarea business-urilor are în vedere în principal activitățile legate de logistică (52%), producție (51%), vânzări (40%) și achiziții (37%). Diversificarea în creștere în privința achizițiilor (din două sau mai multe surse) și siguranța capacităților de livrare a companiilor se află în creștere pe agenda managementului.

Studiul Horváth arată că 71% dintre respondenți plănuiesc să dezvolte business-urile pe alte piețe și țări, pentru anumite părți din lanțul lor valoric, iar în alegerea acestor piețe contează cel mai mult: stabilitatea politică (56%), securitatea aprovizionării (54%) și sustenabilitatea (53%).

„Pe fondul turbulențelor economice din ultima perioadă, este firesc pentru managerii companiilor europene, atât furnizori cât și vânzători, să caute noi soluții pentru restructurarea rapidă a relațiilor economice globale. Tot mai multe companii doresc să reducă la minimum dependențele pentru a-și crește reziliența și pentru a asigura continuitate în aprovizionare. Trebuie dezvoltate noi piețe de vânzare, cu riscuri mai reduse, care împărtășesc aceleași valori, Europa aflându-se în topul preferințelor. În același timp, trebuie avute în vedere și obiectivele de sustenabilitate”, susține Kurt Weber, Managing Director, Horváth România.

Studiul Horváth, intitulat „Deglobalization Tendencies”, a fost realizat anul trecut, prin chestionarea a 150 de top manageri din toate industriile, din 6 piețe europene principale: Germania, Franța, Italia, Polonia, Spania și Marea Britanie. Managerii intervievați lucrează pentru companii cu vânzări anuale de cel puțin 200 de milioane de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *